Sikring i transformer?

4 indbygningsspots i min carport er gået ud samtidig, så jeg tænker ikke det er pærerne.
Er der nogen der ved om der sidder en sikring inde i den sorte transformator (billedet) der omformer til 12V, eller hvad der er galt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør der måske, men det kan også være lavet så den er kortslutnings sikret. Det betyder at der ikke kommer mere strøm ud end der står på typeskiltet. Det er mere sandsynlig at der er en lodning der er blevet løs / varm 
Mål om der er spænding til omformeren. Er det ok.
Afmontere alle ledninger til spot, og mål spændingen eller sæt en spot på ad gangen. 
Er der spænding ind og ikke ud så tror jeg mest på den løse lodning. 
Hvis den er kortslutnings sikret så kan du have en kortslutning i en af lamperne og det æder så alt strømmen. Det kan naturligvis også springe en eventuel sikring. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis der er en sikring, der er sprunget uden en kortslutning, vil det være på grund af en intern fejl. Hvis det er tilfældet vil en ny sikring springe igen.

Skift til en ny.
Jeg er ikke sikker på jeg ville have sådan en installation siddende ubeskyttet, mht fugt og adgang for diverse skadedyr. En carport er vel at betragte som udendørs. Og selve tilslutningen til transformeren er helt ubeskyttet.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg er ikke sikker på jeg ville have sådan en installation siddende ubeskyttet, mht fugt og adgang for diverse skadedyr. En carport er vel at betragte som udendørs. Og selve tilslutningen til transformeren er helt ubeskyttet.

 Billedet viser, at installationen sidder på loftet og dermed ikke er udsat for regn. Installationen kan udføres som IP 20, altså en installation i et tørt rum. En carport er ikke udendørs.

Installationen bærer præg af en gør det selv installation med manglende aflastning af kabler. 
I øvrigt ville jeg bare købe en ny transformer, hvis det viser sig at der ikke er spænding på udgangen med fra koblede spots.



fase
Annonce
Og det er ok at skrueterminalerne er utildækkede?

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 21-06-2022 13:22:09

Og det er ok at skrueterminalerne er utildækkede?

Nej, det er ikke OK. Afdækning til terminalerne fulgte med transformeren, men er ikke blevet monteret. Hvorfor afdækningen mangler undrer også mig. 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis