Puch Maxi k 1985 går ud når choker slippes

Jeg  har en Puch Maxi som jeg/ konen,, købte i 2005, men den har kun kørt ganske lidt indtil 2006, hvorefter den bare har været opbevaret tørt og overdækket.Jeg har .startet den ganske få gange i løbet af de mange år. Nu har jeg prøvet at starte igen og den starter også efter 3 - 4 forsøg  når chokeren er trukket. Jeg kan også give den gas, når chokeren er trukket, men så snart jeg slipper chokeren, så går den i stå. Jeg har tømt benzintanken og kommet ny benzin med 2%  olie på. Jeg har skiftet benzinhanen til en ny, da den gamle ikke virkede når den stod på R. Tændrøret ser fint ud. Luftfilter er der gennemgang i.
Jeg har også forsøgt at rense kaburatoren, men det har ikke ændret noget. Svømmer nålen i kaburatorn sidder i hak nr. 3 fra oven, men er det rigtigt?  Hvad er årsagen til at den kun kan kører når chokeren er trukket?

Med venlig hilsen







GBN
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder som om den ikke får benzin nok.
Nu kan jeg jo ikke huske hvor mange hak der er på nålen, men hvis muligt så prøv at løft nålen et hak.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
så prøv at sæt den til kortest

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jeg har renset tomgangsdyssen samtidig, men den er vist ok.
Jeg har også tjekke dysserøret. 
Jeg havde også et gammelt dysserør liggende og 3 størrelse dysser 
På det gamle dysserør er der 2 små tværgående huller ca 10 mm fra øverste o-ring, men på den jeg har pillet ud af karburatoren er der ingen tværgående huller, skal der ikke være det? Der er også kun en o-ring øverst nær gevindet, men skal der ikke også være en o-ring nede i sporet lige ved 6 kanten?
Jeg ved ikke om dyssestørrelsen har indflydelse på, men den der sad på dysserøret i karboratoren er størrelse 54 og på det gamle dysserør er det størrelse 50. 


Med venlig hilsen







GBN
jo dyse størrelsen har stor betydning, og hvis jeg ikke husker helt galt så vil de gerne køre med 54
Men jo de dyserør jeg havde var også med huller i.
Jeg ville prøve at montere røret med hullerne i og så 54 dysen.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Her er lidt at læse op på

https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/karburator.php

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Nu har jeg købt pakningssæt til karburatoren. Mellem indsugningsrør og karburator skal der sidde en o-ring og den tror jeg aldrig har været monteret da vi købte den. Men nu er der nye pakninger og O-ring. Jeg tror aldrig at den har kunnet køre så godt som nu. Der er masser af optræk og den går også fint i tomgang uden chokeren. Den er ikke forsikret længere, så det går nok ikke at køre så langt på den. Så skal jeg lige se på lyset for det virker ikke. Men hornet skraller og stopknappen virker også. Tak for link til scootegrisen.org det er meget udførligt.

Med venlig hilsen







GBN
Lyset er nu i orden. dårlig forbindelse foran og ny pære bagpå. Men
Øv nu har jeg samme problem igen, den vil kun kører når chokere er trukket. Det eneste jeg har gjort er at udskifte udstødningen komplet og nyt forkromet dæksel ved tændings systemet, men det har vel ingen betydning? Jeg kom nu 1 liter mere benzin med olie 2 % på, men det hjalp ikke. Kan tank og den nye benzin hane være stoppet igen? eller er dyserne som jeg har tjekket tidligere, stoppet igen?
Jeg har sat en nyt benzinfilter på selve benzinslangen mellem benzinhane og karburator, men kan det vendes forkert, det er helt gennemsigtig og en stor og en lille frikant, hvor den store firkant vender mod karburatoren? 
Prøv at se:


Med venlig hilsen







GBN
Nej udstødning og tændingsdæksel har ingen indflydelse på det problem.
Men ja det tyder da på at der er kommet snavs ind i et hul et eller andet sted i karburatoren.
Så jeg ville starte med at hive den af og rense den igen.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Vær evt opmærksom på om der er skidt/rust i tanken. Tøm den evt helt og læg mærke til om benzinen er grumset/bundfald i. Evt hæld et par liter sprit i og skyl den grundigt. 

Bare kald mig BBB 
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis