Små oliepletter på bordplade efter slibning og oliering

Hej,

I går sleb jeg min mahogni bordplade. Først slibe med en excentersliber med K120og dernæst K240. Herefter hældte jeg forsigtigt Trip Trap Køkkenbordsolie (mahogni) på bordpladen. Efter cirka 5-10 minutter begyndte jeg at fjerne overskudspolie med Trip Trap poleringsklude. Jeg lagde mærke til at der dukkede små oliepletter op efter små 10 minutter - jeg troede det var mere overskudsolie og tørrede/polerede med poleringskludene. Det fjernede pletterne, men efter 10 minutter var der nye... og jeg fjernede endnu engang pletterne. 10 minutter senere dukkede de så op igen... Endnu engang fjernede jeg pletterne og de dukkede op igen efter 10 minutter.

Jeg snakkede med en ven, som mente jeg ikke skulle fjerne pletterne igen - og de måske fjernede sig selv under hærdningen, hvorfor jeg stoppede med at gentage processen. Jeg har tidligere olieret min bordplade (med den samme olie faktisk), og ved hvor lidt den egentlig skal have og har også tidligere kun fjernet overskudsolie én gang. Jeg har aldrig set de her pletter før.

Jeg har her til morgen prøvet at fjerne pletterne igen - men uden held, da de nu ikke kan fjernes med kluden.

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor de er dukket op? Og evt. hvordan jeg kan få dem væk? Jeg har vedhæftet billeder.

På forhånd tak og hilsner,
No Pro(fessional) :-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må ikke hælde olien ud, den skal påføres med klud eller svamp, og derefter poleres med en tør klud, når der er gået 10min.

Det står på dåsen. Du har fået for meget olie på.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis