Pænt ledningstræk til lampeudtag

Hejsa

Har I gode idéer til, hvordan jeg får ledningerne pænest hen til lampeudtaget?  (De hænger bare løst ned nu, og er altså ikke tilsluttet, hvis nogen er i tvivl 😃)

De har tidligere siddet med en stak kabelclips, men det var ikke videre kønt, sø knden jeg går den vej igen, ville jeg lige høre jer, om I havde gode ideer🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En kabelskjuler vil nok være den bedste løsning,kan købes i mange forskellige udrørelser.

bh
Køb en kabelkanal, som kan rumme begge ledninger,  med dobbeltklæbende tape på bagsiden, og før ledningerne til lampeudtaget. Hvis ledningerne ikke absolut skal være sorte, kunne du skifte dem ud med hvide ledninger.

fase
Hvor er I hurtige🙂
Der skal muligvis monteres nogle loftlister, af en art.. så jeg tænkte egentlig en kabelskjuler var udelukket.. 
Måske det bare er en overvejelse værd, at skifte ud til hvid ledning.. det tygger jeg på🙂 tak

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kunne man føre dem op på loftet, samle dem til en hvid ledning, og så ned igen til udtaget?
Er det mon lovligt?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Jeg har samme loft, jeg lader dem køre i rillerne i profilbrædderne. Så er de næsten ikke til at se. Jeg bruger nogle små kabelklips, som passer ind i fer/not rillen. Hvis du bruger to baldakiner, så kan den ene få strøm fra den anden lampe (samling i den baldakin til højre), så skal du også kun føre en ledning over til det grå lampeudtag. Denne ledning til lampe udtaget, og lednings mellem de to baldakiner kan være hvid. Ledningen fra baldakin til selve lamperne kan forsat være sorte. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
De er monteret med stofledning, jeg er enig i det giver et pænere rwsultat.

Så vidt jeg ved, må en tilledning ikke føres mellem rum, så loftet er vist ikke en mulighed.. godt tænkt ellers🙂

Spændende, med baldakiner.. ville du så hænge lamperne direkte ned fra dem? Altså en baldakin til hver?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du kunne hænge dine lamper op i en pendelroset og fra den sidste videre til lampeudtaget. Det giver dig muligheden for at vælge den ledningstype og farve, du ønsker til lamperne. Samtidig kan du bruge en flad ledning mellem lamperne og videre til lampeudtaget.

fase
Tak..
Jeg så lige disse:
Link
Måske de egentlig kunne se godt ud.. evt. Med hvid flad ledning mellem dem og til lampeudtaget?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du vælger bare den, du synes om.

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis