Vaskemaskine slår relæet fra

Hej

Vi har en Siemens vaskemaskine som er begyndt at slå relæet fra, når vi vasker 60 eller 90 grader.

Vi har her i eftermiddag skiftet varmelegemet i håbet om at det var der fejlen lå. Det gamle varmelegeme så i øvrigt pænt beskidt/kalket ud.

Vi har sat en ny 90 grader vask over og efter 50 minutters vask slår den relæet fra igen🤬

Er der nogen som har nogen gode ideer?

Burde vi have renset inde under selve maskinen hvor “bøjlen” sidder som man skubber varmelegemet fast i under trumlen?

Mvh. Stinne


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En lille opdate:

Vi endte med at købe en ny vaskemaskine i dag og tænkte, at nu er alt godt.
Sætter første vask over på 60 grader og et stykke ind i programmet slår relæet fra igen 🤬

Hvad kan det skyldes?

Hvis det er stikket i væggen, hvorfor slår det så kun fra på de høje grader?. Den vasker fint nu på 40 grader. 
Det er nok det du kalder automatsikringer som slår fra. Det er ikke selve hpfi anlægget.

Tak for tippet 
Giver mening den slår sikringen på 60+ grader, da der skal trækkes mere strøm i længere tid, formodentligt har du en 10A sikring som er lige lille nok til vaskemaskinen.
Et billede af sikringen og et modelnavn på vaskemaskinen er velkommen. 
Mekkeren; Det kan man ikke når der er tale om automatsikringer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej

Det er den der hedder “lys/vask kælder” som slår fra. Vi har boet i huset i et år og indtil nu har vi godt kunne vaske 60 og 90 grader. Men nu slår den fra - også med helt ny vaskemaskine.

Mvh. Stinne
Det er sikringsgruppen der er for lille der står 10 A, hvis den bliver skiftet til en 13 A så burde problemet være løst, det er muligt at din nye vaskemaskine lille akkurat bruge en lille smule mere strøm når den bruger varmelegemet og det gør så at sikringen bliver overbelastet og slår fra.

Enig med mfrost.
Hvis det var hos mig ville jeg nok prøve at bytte den med 13A naboen “Stueetagen” da jeg tænker den kun dækker lys, TV og lignende ikke særlig krævende ting.



Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 01-07-2022 08:56:07

Enig med mfrost.
Hvis det var hos mig ville jeg nok prøve at bytte den med 13A naboen “Stueetagen” da jeg tænker den kun dækker lys, TV og lignende ikke særlig krævende ting.


 Det kan man jo ikke vide hvad naboen har af forbruger, køb en ny 13 amperes automatsikring, den koster ikke alverden..


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis