Klargøre vinduer til maling

palle22
palle22
295 8000
Hej. Jeg skal have malet sprosser og lister udvendigt på mine vinduer. Jeg har tidligere fået malet dem af én, der ikke rensede ordentligt af, så senest påførte lag maling er skallet af mange steder. 

Jeg har nu skrabet og slebet let med korn 80. Vil I sige, det er klar til grundrens, grundingsolie på bart træ og så maling? Eller skal jeg have alt maling fra det senest påførte lag væk fra lister og sprosser? Det sidste sider umiddelbart godt fast.

Jeg vil gerne have et godt resultat denne gang.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
cdp
cdp
740 5792
Jeg ved ikke om det er den rigtige måde, men sådan gjorde jeg: sleb det meste gl. maling af, 2 x primer oliebaseret med ml.slib, derefter 2 x maling efterfølgende. Brug maling til udendørs brug. ( primer skal være mat/slibe og åndbar ) Det er fristende at bruge oliebaseret maling ovenpå primer, men selvom det nok flyder bedre sammen, vil det med tiden krakelere og falme, Det gør akryl ( eller olieforstærket acryl ikke ) - blot hvad der fungerede for mig...  Ps. brug en passende slibesvamp til ml. slibning.

palle22
palle22 Trådstarter
295 8000
Tak for svar. Jeg har allerede malingen stående og de skal kun have ét lag - hele vinduet skal have en tur næste år, er planen.

Jeg er mest i tvivl om, hvor meget af den gamle maling, jeg bør fjerne. Jeg kan vel fint dække de små ujævnheder med et lag maling? Og mon ikke det holder fint?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. plænerens - større mægnde
    Lav-Have (læst 18284 gange)
  2. Fyldt med brokker i jorden
    Lav-Have (læst 478 gange)
  3. Uha, ekspansionsbeholderen er fyldt med vand
    Fyr og opvarmning (læst 432 gange)
  4. Vaskemaskine slår relæet fra
    Hårde hvidevarer (læst 392 gange)
  5. utæt hus
    Lav-Hus (læst 2622 gange)
  6. Nyt blandingsbatteri passer ikke
    Lav-Hus (læst 357 gange)
  7. Minigraver
    Værktøj og maskiner (læst 387 gange)
  8. Bremse opstigende fugt i sokkel med Kiesol?
    Lav-Hus (læst 230 gange)
  9. AEG tørretumbler vil ikke køre
    Hårde hvidevarer (læst 448 gange)
  10. Luft skifte på loft
    Lav-Hus (læst 233 gange)
Foreslået video

Artikler & guides

Giv nyt liv til hjemmet med kalkmaling

Giv nyt liv til hjemmet med kalkmaling

Brugen af kalkmaling er utrolig trendy, da det giver et råt og naturligt resultat. Overvejer du...

Få nemt og hurtigt flotte trægulve med maling

Få nemt og hurtigt flotte trægulve med maling

Er det på tide at give nyt liv til brædderne i hjemmet? Måske dine trægulve er blevet lidt for...

Skab en unik væg med indfarvet spartel

Skab en unik væg med indfarvet spartel

Du bør læse med i denne guide til brugen af indfarvet spartel, hvis du er træt af at have et hjem...

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også