Spartling af kalksandsten

I min stue er der flere indvendige vægge af kalksandsten.
Disse kunne jeg godt tænke mig at få pudset op og monteret filt på.

Jeg har overvejet at slibe stenene ned så væggen er plan og så spartle direkte herpå bagefter.

Jeg har også overvejet at smide gipsplader udenpå, mener bange for at det vil blive for dyrt..

Hvordan ville i være jer ad?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det kløvede eller glatte kalksandsten?

Hvis de er kløvede ville jeg planere væggen med diamantkop på vinkelsliber (husk sugeskærm - høj WAF) - herefter pudse med strandmørtel + cement 1:15 - hvis fugerne ikke er tilbagelagt så pudsen synker kan du bagefter nøjes med rullespartel inden filt + maling.

Hvis det er glatte kalksandsten og fuger ikke er tilbagelagt ville jeg trække en grovspartel på direkte som det første og så tage bestik af situationen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vi har en kaminvæg som er lavet i kløvede kalksandsten. Vi fik en murer til at pudse den op for 3-4 år siden ifbm installation af en ny brændeovnsindsats. Der står perfekt stadigvæk. Det blev ikke slebet noget væk. Han pudsede det bare direkte.

Man siger at udvendige kalksandstensvægge kan man ikke pudse, hvilket jeg først har fundet ud af senere. Så måske er det ikke en god ide indvendigt. Men det har holdt fint indtil videre hos os.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej, ved i præcis hvad det er for nogle plader der kan anvendes til at lave opbygning omkring en brændeovnsindsats.?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også