Integrerede hvidevarer til Kvik-køkken

NikolajBo
NikolajBo
272 4700
Hej 

Vi skal have nyt køkken fra Kvik senere på sommeren. I tilbuddet er der inkluderet nogle hvidevarer, men det er ikke dem alle der falder helt i vores smag mht. pris og udseende, og det er begrænset hvad de kan skaffe i øjeblikket.
I tilbuddet er der inkluderet en Siemens opvaskemaskine IQ500: https://www.siemens-home.bsh-group.com/dk/produktliste/opvaskemaskiner/integrerede-opvaskemaskiner/indbygningsopvaskemaskiner/fuldt-integrerbare-opvaskemaskiner/SX65Z801BE#/Tabs=section-technical-overview/Togglebox=accessories/Togglebox=manuals/Togglebox=accessoriesOthers/ 
Den står til at passe i et hul der er 86,5-92,5cm i højden. Så har vi kigget i Elgiganten, og fundet et tilbud på en Electrolux der koster det halve: https://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/opvaskemaskine/electrolux-opvaskemaskine-eez89300l/406617#reviews 
På denne står der at den passer i et hul der er 82-90cm højt. Men vores køkkentegninger viser at der bliver 92cm op til underkanten af bordpladen.
Er der nogen der kan sige om det vil give problemer? Og mere generelt, hvilke mærker passer sammen med Kvik?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
21713 7480
Kvik har standard køkkenmål, og stort set alle mærker kan til passes. Når din ønskede maskine mangler lidt i højde så har et ikke meget betydning da lågen uden på maskinen bare skal tilpasses til hullet. 
Vil du have maskinen til at nå helt op til toppen af hullet lægger man en ekstra hylde ind over bundpladen i opvaske hullet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
NikolajBo
NikolajBo Trådstarter
272 4700
Dejligt at høre. Jeg er bare nervøs, når man hører skrækhistorier om det ene og det andet mærke ikke passer på de beslag der hører til et bestemt køkkenfirma. Det bliver jo alligevel til en slat penge at købe hvidevarer til et køkken. Tak for svar.
Wezio
Wezio
1770 4040
Jeg ville vælge den maskine der passer i højden. Jeg købte og installerede et Kvik “Mano” køkken i vores hus i 2017 og jeg måtte returnere min indkøbte opvaskemaskine, da den simpelthen ikke var høj nok!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
ev elmand
ev elmand
21713 7480
Der er jo ikke pligt til at købe hvidevarer sammen med køkken. Så du kunne jo spørge hos køkkenfirmaet om det er muligt at montere den påtænkte model. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Martin.v
Martin.v
419 6800
Kvik har netop ikke “standard” mål på deres køkkenelementer, de er højere end den gængse højde på markedet.. ville også købe en maskine der passer i højden, der står gerne i beskrivelsen om den passer til kvik/Ikea køkken, da Ikea vist også er højere..
Martin.v
Martin.v
419 6800
Hvor tyk er jeres bordplade? Bare være obs på overkant bordplade ikke bliver for høj, 
Annonce
MagK
MagK
32 3520
Hvorfor ikke gøre som EV skriver, og læg en plade på minimum 20 mm ind under maskinen, så du kan montere den korrekt. Det bliver vel dækket af en sokkel alligevel. 
Wezio
Wezio
1770 4040
MagK skrev den 16-06-2022 22:07:11

Hvorfor ikke gøre som EV skriver, og læg en plade på minimum 20 mm ind under maskinen, så du kan montere den korrekt. Det bliver vel dækket af en sokkel alligevel. 

Det kan måske give problemer med glidebeslagene på fronten til maskinen, da der måske ikke er plads nok til at fronten kan svinge rundt i bunden. På vores maskine til samme køkken passer det på millimeter. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

MagK
MagK
32 3520
Som jeg læser installationsvejledningen, så bør maskinen kunne installeres i et hul på op til 940 mm i højden. Ikonet ved siden af dette mål får mig dog til at tro, at det kræver køb ekstraudstyr. Men der er jo også andre mål at tage højde for. Sokkelhøjde, sokkeldybde og lågehøjde er nogle af de vigtigste.
Ring til Kvik eller Electrolux. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. kuglehane vil ikke lukke
    Lav-Hus (læst 3206 gange)
  2. Topplade på vaskemaskine
    Hårde hvidevarer (læst 189 gange)
  3. Tv beslag
    Lyd & Billede (læst 278 gange)
  4. Bremse opstigende fugt i sokkel med Kiesol?
    Lav-Hus (læst 259 gange)
  5. Erfaringer med langbølge elektroosmose
    Lav-Hus (læst 410 gange)
  6. Nybyg - Jordvarme eller luft / vand?
    Fyr og opvarmning (læst 2195 gange)
  7. Hvordan får jeg dækknap ud?
    Lav-Hobby (læst 268 gange)
  8. Afgrænsning - robotplæneklipper
    Lav-Have (læst 182 gange)
  9. Tilslutte gennemgangsafbryder
    Belysning (læst 163 gange)
  10. Trækstativ til talje