Søm arbejder sig op

Hej

Jeg har en dør, hvor der på dørtrin/bundpladen er sat en kvartstaf-liste på den ene side. Listen fastgjort med nogle søm/dykkere. Det ene søm i midten bliver ved med at arbejde sig op, hvilket resulterer i mange strømer med huller i...
Hver gang jeg opdager at det har arbejdet sig op, så banker jeg det i igen. Men det er jo lidt uholdbart. Hvad kan jeg gøre for at løse sådan et problem permanent? Skal jeg sætte et tykkere søm i, så det sidder bedre fast? Skal jeg give det en klat lim og banke det i igen? I så fald hvilken lim? Hvid trælim? PU lim? Epoxy?

Har ikke lige et billede, men det ligner noget i stil med billedet herunder.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv i første omgang med almindelig trælim ned i hullet, og bank sømmet ned igen.

Elektronikteknikeren
Rillesøm er sagen........................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har haft det samme, her var det fordi bundbrættet ikke var understøttet ordentligt og gav efter når man trådte på det.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skruer arbejder sig ikke op.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu har jeg i første omgang skiftet sømmet ud med et firkantet søm frem for nuværende rundt søm. Og så har jeg kommet noget trælim ned i hullet.
Forhåbenligt bliver det siddende.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også