Dyksav save vandret

Hej LDS, 

Vi skal til at montere lodret liste beklædning, ligesom på billedet.

For at sikre man får et rent og lige snit på alle lister, var tanken at skære dem til med 15° graders snit med en rundsav med førringsskinne eller en dyksav efter de er monteret. 

Kan det lade sig gøre at montere styreskinne lodret på beklædning, hvor det ikke er muligt at bruge skruetvinger? Hvis ja, hvordan?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Festol dyksav, men samme princip kan sikkert bruges på alle skinner. 
Har boret et par huller ude i det spor som skruetvinge kan gå i. Så skruer jeg dykskinne fast med et par træskruer. De par huller gør absolut ingen skade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 14-06-2022 23:09:53

Jeg har Festol dyksav, men samme princip kan sikkert bruges på alle skinner. 
Har boret et par huller ude i det spor som skruetvinge kan gå i. Så skruer jeg dykskinne fast med et par træskruer. De par huller gør absolut ingen skade. 

 Har gjort det samme. Hvis du bliver nød til at lave hulle i skinnen der hvor save kører, skal du bare undersænke hullerne så skruen kan komme ned i plan med skinnen, så kører saven over skruerne uden at blive obstrueret.

Skinnen skal ikke monteres mange mm skævt ved et par af dine lister for skævheden kan ses på lang afstand. Hvorfor ikke bare montere dem på samme måde alle andre gør?

Sav dem på ind bordrundsav inden de monteres, og brug en liste passende størrelse til at holde samme afstand mellem alle lameller.


Selvbygger med stort S. 
Ok du mener lodret savning imellem alle lister. ? ? Det ville være omsonst når man meget lettere kan montere dem korrekt. 
Jeg troede det var savning af ender. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis