Hej her i forummet,
Jeg har kigget lidt rundt for lignende tråde, jeg har dog ikke finde noget der er lig vores problem.
Vi oplever at vores tryk i gulvvarmeanlægget er ustabil (kan variere med +- 0,1 bar). Jeg tænker umiddelbart det er normalt, men da vi er ret nye som husejer er jeg i tvivl, er det unormalt?
Vi oplever også at Dertil oplever vi at trykket periodisk mister tryk, og forbliver lavt. Trykket falder i perioder, og ikke trykfald fra dag til dag.
Når anlægget står stille oplever vi ikke fald, men det kan forekomme fx når det er i brug.
Jeg tænker at der på trods af anlægget står stille vil være trykfald, da der jo er gennemgang i systemet og det kun afspærres i et punkt (ved termostaterne).
I forbindelse med er serviceeftersyn fik vi skiftet vores ekspansion beholder, og jeg vurderer vi kan udelukke denne som problemet?
Jeg har ikke oplevet at trykket stiger så meget at sikkerhedsventilen lukket vand ud, men det kan ikke udelukkes, slangen synes dog tør indvendig.
Jeg har prøvet at fylde vand på anlægget og trykket stiger med det samme når der påfyldes.
Der er ikke fyldt på for nylig og trykket er faldet fra 1,5 til 1,2 bar på ca. 30 dages tid..
Det drejer sig om et 185 KVM et plans hus.
Opvarmet med vand til vand varmepumpe.
Vi er naturligvis bange for at det kunme være en lækage, men håber at der måske er nogen herinde der har oplevet lignende eller det samme, og ligger inde med en løsning?
Hvad tænker i det kan være?
Har i anbefalinger, så modtages vi dem meget gerne!
Med venlig hilsen