Male rusten traktor.

Hej til jer. jeg skal ha malet min gamle  Zetor  Mange steder er den originale maling væk og det rustne metal står fremme. den skal ikke spartles eller gøres pæn kun males for at beskytte den. Spørgsmålet er så: Jeg har købt noget maling "ret på rust" som angiveligt skulle kunne smøres direkte på metallet. Men jeg har også noget rustgrundmaling. Er det bedst at gi den grundmaling inden dækmalingnen  eller forringer det bare "ret på rust.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror,at mange firmaer lover lidt for meget,men hvis du sliber den løstsiddende rust af,og overmaler med en lak af samme type,skal det nok holde.

bh
Hej og tak for svar. Dog ved jeg ikke rigtig hvad du mener.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg var ikke klar over,at den maling også indeholdt slutmaling,men hvis det fungerer,kan du jo prøve det.

bh
Hvis du blot pensel maler rust pletterne, kan en hammerlak i passende farve vel gå an.
Med malersprøjte, ville jeg bruge en rustprimer der kan ml. slibes, og slutte af med en gang maskinmaling.
Ps. undgå spraymaling - opløses af diesel/benzin..  


 

Hej igen. jeg må jo ha udtrykt mig uklart. Jeg har allerede en maling som skulle kunne males direkte på rust. Det er ikke en hammerlak. Og så har jeg også noget rustgrunder, Spørgsmålet er skal man bruge rustgrunderen under den maling som kan males direkte på rust .Eller forringer det bare resultetet.  Det er en Quik Bengalack "ret på rust" Jeg er godt klar over at man ikke bruger grunder under "hammerlak"

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hvis at du ikke fjerner rusten er der vel ingen grund til at male den . den ruster bare videre under det maling som du påfører . rusten skal slibes væk / sandblæses ellers fortsætter  det bare  . før hen kaldte man det et sminket lig når at den slags rep blev lavet .
Hold da op. Det er sjovt at poste en tråd her. Ud over moralske opstød så får man svar på alt andet en det man spørger om.  Det er det som er så festligt ved LDS.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Som jeg ser produktet har det samme egenskaber som hammerlak. Jeg ville bare give den en tur med stålbørsten, blæse den støvfri med kompressoren og give den et godt lag Bengalack, uden grunder.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Tak  Jens J.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også