Fundament til garage

Hej

Jeg har en existerende indkørsel, hvor jeg ønsker at lave en garage.
  • Jeg vil gerne lave garagen isoleret.
  • Der er fliser på hele indkørslen, jeg ønsker ikke at fjerne fliserne og lave et isoleret befon gulv.
  • Jeg forventer at sætte en normal hoveddør i udover en port.

Ideen: at skære en rand i fliserne og støbe et randfundament.
Spørgsmål: Vil det give mening at sætte hoveddøren direkte på fliserne (altså stoppe randfundamentet i dør åbningen ligesom i porten) - og så klodse døren op på en plastklods på eks 5-10 mm. direkte på flisen, eller ville i sætte den oven på et randfundament.

Andre ideer er velkomne.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fliserne både ved og udenfor gravezonen vil hurtigt vælte rundt lige så snart du begynder at grave. Det ville være bedre at pille fliserne op i det område hvor der skal graves/bygges og så lægge ned og skære til igen bagefter.
Mindste indgreb ville være et punktfundament, men noget andet er så at det ikke giver meget mening at ville lave en isoleret garage på et uisoleret flisegulv, var det tanken at det skulle laves senere?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

1) Bygnings tilladelse fra kommunen
2) fliserne afgiver en masse fugt til garagen, så at lukke den og gøre den tæt og isoleret vil ophobe en masse fugt, og du får problemer med skimmel. Min garage er lukket, men med ventilation langs tagskæget, og alligevel har jeg problemer med skimmel i min garage, til trods for stor ventilation.
3) Nu vil du lave et rand-fundament, er det pga. du vil lave en muret garage eller en træ garage?

 

Planen er at bygge en træ garage.
Jeg har egentligt ikke planer om at støbe gulvet.
Fugt problemet giver god mening, og skal bestemt tænkes over. - hvor lukket er din garage?

Nogen erfaringer med døre, pt, tænker jeg at montere dem på plast opklodsning direkte på flisen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis