Fødselsdagsgave til gammel håndværker

Måske et lidt atypisk opslag - men jeg søger ideer til fødselsdagsgave til gammel tømrer😊

Min far er gammel tømrer, og fylder 66 år i år. Selvom der er mange år siden at han har arbejdet som tømrer, så kan han stadigvæk godt lide at gå og nørkle med forskellige projekter hjemme i garagen.

Han har fødselsdags om ikke så længe og da han er typen der ikke ønsker sig noget, så tænkte jeg at det kunne være sjovt at give ham værktøjskasse med en masse forskellige “ny moderne” dingenoter og himstregimser. Havde fx tænkt på et Profillære, men da min egen viden omkring værktøj er meget begrænset har jeg svært ved at komme på flere ting - så jeg håber at der måske er nogen af jer, der har nogle gode forslag til nogle sjove, anderledes, nye, smarte stykker værktøj el. lign. som kunne være sjovt at give.
Alle forslag tages imod med kyshånd. På forhånd tak 🙏🏻
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får lige 10.000 kr. spørgsmålet, hvad har han i forvejen og hvor meget vil du ofre? Du kan besøge dit lokale byggemarked og se hvad de har af værktøj evt. en profillære.

fase
Værktøj er noget af det sværeste at købe til andre, ikke mindst når de har stor viden som din far tydeligvis har.
Jeg ville gå efter alle de ting som han "forbruger" til sit nørkleri.
Det kunne være søm, skruer, lim, dyvler, kiks, spartelmasse, lak, olie, polermiddel, slibepapir(både til hånd og maskiner), maling osv osv.

Med lidt kreativ indpakning kan det blive et hit, fordi man som hjemmesnedker(eller hobby person, i disse korrekte tider) aldrig kan få for meget af ovenstående ting. Og så kan du overlade valget når det kommer til værktøj til ham.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
PinkHenrik skrev den 12-06-2022 09:55:27

Værktøj er noget af det sværeste at købe til andre, ikke mindst når de har stor viden som din far tydeligvis har.
Jeg ville gå efter alle de ting som han "forbruger" til sit nørkleri.
Det kunne være søm, skruer, lim, dyvler, kiks, spartelmasse, lak, olie, polermiddel, slibepapir(både til hånd og maskiner), maling osv osv.

Med lidt kreativ indpakning kan det blive et hit, fordi man som hjemmesnedker(eller hobby person, i disse korrekte tider) aldrig kan få for meget af ovenstående ting. Og så kan du overlade valget når det kommer til værktøj til ham.

 Det var faktisk en virkelig god idé! det tror jeg at jeg vil gøre :D 🙏🏻😃 Mange tak 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også