Råd søges ifm at betonvæg er fjernet mellem køkken og stue

Hej

 

Jeg har fjernet en væg mellem køkken og stue. 100 mm betonvæg.

 

Pt. er der en åbning på 3 m, 110 mm beton revne. Der er en niveauforskel på 8 mm mellem de to trægulve.

 

Kiggede lidt over et overgangsprofil til at dække revnen, men det er umuligt at finde.

 

Hvad ville I gøre?

 

En gulvmand anbefalede mig at finde noget brugt ege parket og få det limet ind, og derefter bruge en standard overgangsprofil. Er det også i den retning I ville gå?

 

Tænker at lige meget hvad skal der genskabes et jævnt betondæk underneden? Har I en god guide til hvordan dette gøres nemmest? Lægger man nogle træstykker ude i siden som reference højde af betonen, også støber man til dette niveau, eller?

 

Der skal også støbes efter at elektrikeren har lagt elkabler ned, så der skal støbes lige meget hvad…
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvbelægningen må nødvendigvis fjernes for der kan ske nogen regulering af niveau.

Større huller og riller udfyldes med beton (sand + cement 3:1 - huller støvsuges og der vandes inden støbning), beton overfladen glittes med pudsebræt så den bliver glat med det omgivende beton.

Forskelle i niveau mellem flader på hver sin side af den fjernede væg rettes med flydespartel, udlægning af slidlag i 8mm tykkelse vil ikke kunne holde.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er hult under gulvet i stuen og isolering under det i køkkenet. 

Synes det er svært at lave det til et jævnt underlag til gulv?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der skal ikke støbes. Alt det armeringsjern og gl. leca der ligger i hulrummet skal skæres af og tages op.
Herefter forlænger du de eksisterende strøer der kan ses på billede 2 så de er understøttet ved begge gulve. Hulrummet kan du isolere med flamingo.
Herefter følger du gulvmandes råd og finder nogle parketbrædder der ligner de gamle og ligger i. Det bliver dog aldrig 100% usynligt uden at skifte begge gulve.


Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også