Spørgsmål vedrørende fliselægning ved unidrian

Hej
Jeg skal snart lægge fliser i mit nye badeværelse. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg gør ved brusenichens kant. Jeg har postet et billede, så I kan se hvad jeg mener. Hvordan skal man sikre at der bliver tæt i kanten mellem de to fliser. hvad fuger man med rundt om rammen og i mellemrummet mellem de to fliser?
Er der ved de sorte pile fuget med silikonefuge og ved den grønne pil fuget med klinkefuge eller er det bare den flydespartel, der bruges for at nivellere i brusenichen?
Og lægger man flisen helt op ad flydespartlen eller med 3 mm afstand og så fuges mellem flise og flydespartel?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For lige at starte med "tæthed" 
Vådrums membran laves over flydespartel, med kantbånd ved unidrain, i hjørner og alt det der.
Imellem fliser og unidrain lægges en ca. 3 mm fuge eller samme bredde som de øvrige fuger.
Flange på unidrain ind imod væggen er bredere end flangen ud i rummet således at med vægfliser kan unidrain kanter blive lige brede. 
Langs unidrain, op i hjørner, og ind ved kanten laves silikone fuge. Jeg har brugt kantfliser til kanten, så man får en afrundet kant ved overgang til vandret gulv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også