Garagegulv

Hejsa

Jeg skal have nyt garagegulv, og havde tænkt på epoxy. Lige nu ligger der 40x40 betonfliser. Hvilket gulv vil I anbefale til dette. Jeg vil ikke tage fliserne op og støbe nyt (pengene er ikke til det). Er det muligt, at prime betonfliserne før man ligger epoxy på? Det skal kunne holde til en bil.

Med venlig hilsen
Azkaban
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan her ser det ud
De gange jeg har malet med epoxy har vi brugt fortyndet epoxy som grunder direkte på den rene og tørre cement. Det må vel blive det samme med betonfliser. men det bliver dyrt med den overflade. Hvorfor vil du ha epoxy når der bare skal stå en bil?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
kovas skrev den 09-06-2022 19:42:19

De gange jeg har malet med epoxy har vi brugt fortyndet epoxy som grunder direkte på den rene og tørre cement. Det må vel blive det samme med betonfliser. men det bliver dyrt med den overflade. Hvorfor vil du ha epoxy når der bare skal stå en bil?

Fordi jeg syntes fliserne er grimme :) Vi er ved at renovere hele garagen, så tænkte gulvet også skulle med. Hvad kunne man ellers vælge? :)

Epoxy er et meget tyndt lag og oftest gennemsigtig. Så du får ikke et pænere gulv af den grund.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror at epoxyen vil knække/revne i fugerne, og når først det sker, så varer det ikke længe inden fugt trænger ind under og afstøder epoxyen.
Min papsøn fik lavet et "tag" på en garage der også var en terrasse, og her gik det fint i et par år, men så kom der skader efter tabte ting som gav revner og så gik det stærkt med nedbrydningen   
Nu var denne jo udsat for vejret men alligevel....
   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Da jeg skrev mit indlæg forudsatte jeg (uden at sige det) at man ikke kunne fylde fugerne. Men man kan godt male hver flise og man kan godt få epoxy i flere farver. Vores badeværelses gulv er lys grå og det har holdt i mere end 10 år-

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også