Ny/anden motor til Folkparca

Hej der ude!
Det drejer sig om en motorbåd, folkparca, som har haft mindst 3 motorer.
Den har før haft mindst 1 stk. MD2B, og nu er den anden MD3B også brændt sammen, mens jeg har haft den. Nu vil jeg høre om der er nogle der har erfaringer med, eller om nogle hørt om andre, der har lagt en anden og nyere motor i, der passer til, uden der skal ændres for meget på ophæng/stævnrør. Det skal helst være en diesel, og en der ikke skal splittes ad efter 10 timers sejllads, og have nye toppakninger.

Venlig hilsen Kim
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du kølesystemet fungerer, -- med så mange motorhaverier?

Mvh.
bodker

hej Kim

er du intereseret i at bytte med en forbola 560 kabinebåd med 60 hk zusuki påhængsmotor båden er pæn og velfungerende?

 charmedrengen

Skrevet af hans jørgen mortensen på 05 feb 2011 10:14
hej Kim

er du intereseret i at bytte med en forbola 560 kabinebåd med 60 hk zusuki påhængsmotor båden er pæn og velfungerende?

Prøvede lige at google din båd.. men kan ikke finde den type nogen steder??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det forslog google også, men så kom der en masse blandet og et enkelt billede af noget der ligner en bananbåd.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Folkparcaerne blev i sin solgt i Odense og blev leveret med en benzinmotor af mærket Volvo, husker ikke model navn , tror omkring 48 hk. Jeg husker ikke, om det var medens firmaet hed Høgsberg eller Autro Marine. ( samme firma ). Jeg var selv i bådbranchen i Odense på den tid. Først i 70'erne.
Den var vel ret beset det første forsøg på at lave en lillefamiliebåd, hvor børn og voksne kunne ha' hver deres kahyt, og til en ret god pris.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg husker at bådbladets test fortalte at den var bedst i indre farvande hvor bølgehøjden ikke kom over en halv meter. At den var ustabil p.g.a. det højtliggende cockpit.
Men fortæl lige hvorfor du brænder dine motorer af, glemmer du at tjekke kølevandet ? Så få dig en luftkølet Lister
ja, eller en Deutz.. Fabola, er så vidt jeg ved, dem der laver Bavaria i dag....

 sætteskipper i 1973

maskinmester i 1974

Hej det er rigtigt det er en Fabola, det er bestemt ikke en bananbåd, den er lidt større end en Nordan 18.
ang: motor i folkparca er de født med Volvo MD 2 diesel 25hk, Volvo B20 benzin petrolium 56 hk, eller Volvo B20 benzin 120 hk

 charmedrengen

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis