Udskiftning af tagisolering

I forbindelse med vores byggeprojekt er vi stødt på noget, der ligner en temmelig miserabel isolering af taget på sommerhuset. Huset er fra 82, og taget har formentlig ikke været rørt siden.

https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2543

Isoleringen ligner noget, der er hældt på med en skovl - eller måske blæst ind. Kan det være rigtigt, man lavede tingene sådan den gang - eller er isoleringen bare blevet nedbrudt?

Der har ligget noget vindpap på oversiden og en foliebeklædt inddækning mod loftsbrædderne. Begge dele er i sørgelig tilstand. Jeg tænker, at vi på en senere tidspunkt vil kaste os ud i at skruer eternitpladerne af og udskifte isoleringen med 100 mm. batch, men hvad bør vi gøre med hhv. under og overlap? Så vidt jeg ved, er det ikke nødvendigt med dampspær, når isoleringen er under 150 mm, så kan vi nøjes med at lægge alt vindpap mod brædder og overisoleringen mod tagpladerne?



ikje
I forbindelse med vores byggeprojekt er vi stødt... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På dit billede ses tydelig træloftet, det er derfor jeg fremhæver det med de pudsede lofter. 
Altid undgå vindpap på overfladen ved tagkonstruktioner, og særlig hvis dampspærre er udeladt eller dårlig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis