Klinger til save

Hej Forum

Jeg er meget på udebane når det drejer sig om hvilket type klinger man skal købe til sine save. Jeg skal til at lave en træterrasse, der skal laves i bambus. Klingerne i alle mine save er i mindre god stand og jeg vil derfor gerne have ny til dette projekt.
Jeg er kommet frem til, at jeg tror at CMT ITK PLUS serien, er der hvor pris og performance passer bedst samme. Dog kan jeg ikke gennemskue forskellen på de forskellige
Jeg skal bruge klinger til 3 forskellige maskiner.
1. geringssav metabo kgs 305 m, som skal bruge til at afkorte brædderne (305x30 3700 /min).
2. bordrundsav metabo TS 254, som skal bruges til at flække nogle brædder på langs (254x30 4200 /min)
3. Dyksav Scheppach PL55 som skal bruges til at afkorte brædderne der stikker ud over til sidst (160x20 5500 /min)
Hvad vil i anbefale af antal tænder vinkler mm. Kom gerne med links så der er nemt at finde lige dem i tænker på
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bump
Bambus er hårdt men er ikke værre at save i end andet hårdt træ, dog vil bambus gerne splintre så det er vigtigt at klingen er skarp.
Til tværgående snit der skal være så fine som muligt vælges en klinge med mange og finere (mindre) tænder. Til langsgående snit vælges en klinge med færre og grovere (større) tænder.
Der er en generel guide ift klinger fra cmt opdelt på savmærker og snittype på Carl-Ras' side her, tror det er svært at komme det nærmere.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis