Svejse grill rist sammen og valg af svejseapperat til privat brug

Hej gds svejsere.
Jeg er 100% nybegynder på svejsning.
Jeg skal lave en grillrist i sort stål 10 mm rundjern.
Det skal bruges i sommerhus til udlejning og mål er Ca 60x90 cm.
Inden jeg kører ud og shopper vil jeg lige høre herinde hvad I anbefaler?
Jeg tænker også at bruge det til at reparere andre konstruktioner med: låger, trampoliner, hegn, beslag m.m.

Det skal helst være 220v men 380 er også ok hvis det er nødvendigt.
Gerne så vedligeholdesfrit som muligt.

Det kan både være brugt som nyt barberet er noget der holder og kan klare forskellige opgaver...
Håber I kan guide mig i retning afvent svejseværk jeg kan have glæde af de næste 20 år. 

Hilsen gds byggeren....

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en "co2 svejser" der kan køre med tråd, der ikke kræver beskyttelsesgas, der er to fordele, du kan bedre svejse udendørs, og du slipper for at købe en flaske og manometer.
Denne her fra Biltema kunne være et bud LINK

Vil du smide lidt flere kr, så denne her, eller ring og snak med firmaet, de er professionelle og kan rådgive dig, de har forskellige modeller. ​LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
til dit brug ville jeg nok vælge en pind svejser i stedet for en co2 specielt hvis den skal bruges i noget der ikke er helt rent samt hvis den skal bruges uden for .Der er ingen vedligehold på en pind svejser andet end elektroderne og med en 4616 elektrode så går det ikke helt galt .Den svejser det meste også selvom det blæser og regner og måske ikke er helt rent og den er nem at bruge af alle
feks denne https://www.rustfribolte.dk/focus-stick-161e-pfc-m-adap.html?gclid=CjwKCAjwy_aUBhACEiwA2IHHQCCSBb7uhM-S7MPpvyJVRYbVAaxdrc3zRXFRK8Fnid7QUL0D3a40uBoCcL0QAvD_BwE

Elektrodesvejsning kræver bare mere øvelse, derfor foreslog jeg den anden løsning.

Jeg har sådan en elektrode svejser fra Harald Nyborg, den svejser helt utrolig godt, og med hotstart, så det er nemt at tænde elektroden.
Jeg købte den egentlig for at have en lille let svejser, der kunne køre på 230 volt, men nu er det kun den jeg bruger, har også et gammelt "esab æg" men den lille svejser er mindst lige så god, så nu står Esab i skuret og samler støv.
Jeg bruger aldrig tykkere elektroder end 3,25mm det klare den uden problemer.
Jeg købte min på tilbud til 998 kr, men er ikke på bud pt. LINK

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis