Tænder når strømmen er billigst

Har du/i set nogle produkter (stikkontakter) som man kan indstille til at tænde når strømmen er billigst..
jeg tænker på lidt på noget ligesom Wiz Smart plug som selv tjekker nettet for time prisen..
Man kan jo sætte en Elbil til at lade på den måde..
Har du/i set nogle produkter (stikkontakter) som... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe du har et relæ der modtage IFFTT, så kan du lave et relæ der åbner og lukker via opkobling til Watts appen.
Super - Hvad blev løsningen? 

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

speddy skrev den 29-11-2022 19:08:26

Der skal alligevel flyttes nogen kWh før den er tjent hjem 

 Precis, ville blot vise produktet jeg fik en mail om forleden fra firmaet.

Hvis du har en håndværkerbekendt, kan du mange gange få det 40-60% billigere hvis de vil købe det til dig gennem deres konto hos en grossist.


---------------------------------

speddy skrev den 29-11-2022 06:50:57

Super - Hvad blev løsningen? 

 En Esp32 som via Api henter 1 døgn fremad hvor jeg har sat en max pris..

Min esp32 køre på et batteri som så trækker et relæ..

ikke det pæneste med det virker.. til en pris under de 100 kr
Sønnens kammarater (som er programmør, og bla. arbejder med teknologier til F-35-kampflyet) har programmeret deres spritnye vaskemaskiner/tørretumbler til at søge og tænde når strømmen er allerbilligst, kommer under en max. pris. 
Strømmen er stort set billigst på de samme tidspunkter af dagen. Så man kan blot indstille en smartplug til at tænde i de timer. Det er yderst begrænset, hvor meget mere der kan spares ved at justere efter de aktuelle priser, hvis det skal det billigste inden for samme dag.

Hvis man vil tænde noget de billigste timer i løbet af en uge, får man umiddelbart to problemer. Man kan ikke få data mere end en dag frem og man risikerer at der går 5 dage inden opvaskemaskinen starter.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis