Hvad er jeg strømforbrug

Hej LDS

For cirka 1 år siden flyttede jeg i nyt hus. 

De første 3 måneder lå mit strøm forbrug på mellem 410 -450 kWh i måneden. 

Måned 4 steg det til 550
Måned 5 - 630
Måned 6 700+
Måned 7 800+
Måned 8-12  mellem 700-900.

Vores forbrug er på ingen måde  ændret  gennem hele året, men alligevel  viser vores måler, at vi bruger mere og emte strøm. 

I Måned 8 var vi ude og rejse i 14 dage, alligevel var vores forbrug på mere end 700 kWh. 

Inden vi flyttede i det nye hus var vores forbrug aldrig over  500 kWh. 

Vores forbrug de første 3 måneder  er fuldstændig  det samme som nu. Alligevel er  vores forbrug steget til det dobbelte. 

Nogen bud på hvad det kan være, eller hvordan man får undersøgt det nærmere. 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du el gulvvarme?

Selv dit forbrug på 450 KWh/måned er i den høje ende, så du kan med fordel se på udskiftning af lyskilder og/eller hvidevare.

Selvbygger med stort S. 
Du kan få forsyningen til kontrollere måleren. Hvid måleren måler korrekt betaler du for undersøgelsen.

fase
En tilrimet eller utæt fryser kan bruge forbavsende meget strøm.

En håndklæde tørre der køre på el, kan også godt bruge en del.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hvilen tid at året taler vi om her? om vinteren er forbruget altid højere. Det er jo ikke huset der bruger strømmen, det er de mennesker der bor der, der tænder for udstyr der bruger strøm.

Check din fryser/køleskab med sådan en måler https://www.bolius.dk/hvordan-maaler-du-dit-elforbrug-42173

---------------------------------

Har du combivandvarmer?
Hvis stigningen er kommet gradvist kan det være et køleskab eller en fryser som er begyndt at lække kølemiddel, som herved kører flere og flere timer i døgnet.
Der blev nævnt fryser tidligere i dette opslag - jeg ville klart starte med at gennemgå fryseren og køleskabets tæthed og derefter kigge på om det er det, der gør forskellen. 

Jeg fandt ud af at vores køleskab ikke lukkede ordentlig til, hvilket resulterede i at vi oplevede en MARKANT prisstigning i vores elforbrug dengang desværre.. Så hvis jeg havde undersøgt det noget tidligere, ja så kunne jeg have sparet mig selv for mange penge..

https://el-ias.dk/
Det kunne være rart med en opdatering fra trådstarter.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis