Stærk tagrende?

Hej! Jeg har lige fået leveret nogle Plastmo-tagrender af typen Stål Plus. Alle renderne her fået buler under transporten, og det er ikke pænt. Men når jeg rører ved dem, er de også meget tynde/bøjelige.

Er der tagrender, som er af stærkere metal? Jeg valgte Stål Plus, fordi zink/kobber/bly er forbudt i min kommune, og fordi jeg ikke vil have plastic. Tak!
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Lindab ståltagrender, har ikke været problemer med der kom buler, og så er de "stige faste" så de tåler man sætter en stige ind mod tagrenden.
Men kan du ikke få renderne byttet når de er leveret med buler ? Når de først er monteret burde der vel ikke være problemer.

Vi prøver igen, i morgen --
Er du sikker på at zink og kobber er forbudt er forbudt i din by. Jeg kunne forstå at bly er forbudt. Dine stål plus tagrender er i øvrigt forzinkede ellers ruster de op på kort tid.
Kan du trykke bulerne ud med en finger? 

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja zink, kobber og bly er forbudt. Men den galvaniserede stål er tilladt…

Jeg har ikke prøvet at trykke buler ud. Det overvejede jeg faktisk ikke at man kunne. Og nu er jeg ikke ved dem… Men jeg har taget nogle billeder! Ligner dette noget, man kan trykke tilbage? Der er maaange små buler som dem.
Prøv om du kan trykke bulerne ud. Jeg kan ikke forstå at zink er forbudt, når det må bruges galvaniserede tagrender. Galvaniseringen er jo netop et lag zink. Dine tagrender er overtrukket med et tyndt lag zink. Kan forbuddet være render lavet helt af zink?

fase
Jeg ville lave en reklamation, man gider jo ikke se på bulede tagrender.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
De Lindab stålrender jeg har er galvaniserede, men er så malet bagefter.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg søgte sporadisk på kbh. kommune. Her er deres anbefaling ved bevarings værdige bygninger
Vælg materialer der er tilpasset ejendommen
Du bør vælge materialer. der passer til ejendommen, fx tagrender og nedløbsrør i zink.

Så jeg tror der er noget du har misforstået 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej ikke helt misforstået. Hvis tagvandet skal ledes til faskine, så tolker f.eks. Frederiksberg Kommune miljøreglerne som der ikke må bruges f.eks. zink og kobber tag og/eller tagrender. Der står dog at tagrender kan overfladeforsegles med et af 2 godkendte produkter.

Søren O
Det er primært hvis man har faskine eller anden udledning til naturen. se Bolius
Søren O skrev den 06-06-2022 00:45:55

Nej ikke helt misforstået. Hvis tagvandet skal ledes til faskine, så tolker f.eks. Frederiksberg Kommune miljøreglerne som der ikke må bruges f.eks. zink og kobber tag og/eller tagrender. Der står dog at tagrender kan overfladeforsegles med et af 2 godkendte produkter.

Den skal vi lige have engang til. Tagrender kan muligvis forsegles med et eller andet. Hvordan forsegler man så nedløbsrørene indvendigt. Jeg kan forstå, at der ikke må bruges bly, fordi det er giftigt. Reglerne er tydeligvis laves af en uden praktisk viden om tingenes sammenhæng. Når man forlanger zink og kobberoverflader forseglede, forventer man sikkert også, at forseglingen bliver vedligeholdt, hvilket ikke vil ske i den virkelige verden. 


fase
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også