Stærk tagrende?

Hej! Jeg har lige fået leveret nogle Plastmo-tagrender af typen Stål Plus. Alle renderne her fået buler under transporten, og det er ikke pænt. Men når jeg rører ved dem, er de også meget tynde/bøjelige.

Er der tagrender, som er af stærkere metal? Jeg valgte Stål Plus, fordi zink/kobber/bly er forbudt i min kommune, og fordi jeg ikke vil have plastic. Tak!
Hej! Jeg har lige fået leveret nogle Plastmo... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg melder mig lige ind i klubben ved. bulede tagrender i stål.
Tagrenderne er som dine Plastmo Stål Plus.
Først bestilte jeg hos Lavpris VVS (ejet af AO) da de var de klart billigste, endda billigere end jeg kan købe dem engro,s hvor vi ellers får en god rabat. Tagrenderne ankom i lukkede papkasser og alle render var så bulede at de ikke kunne bruges. I og med at de er pakket i en papkasse har fragtmanden ikke en chance for at undgå at bule dem. Jeg reklamerede og valgte at få dem sendt retur og pengene tilbage.
I 2. forsøg bestilte jeg hos AO som er en af de VVS grosister som vi bruger. Jeg valgte at afhente i nærmeste afdelign grundet mine tidligere erfaringer. Til min store overraskelse var de pakket på samme måde og ja, halvdelen var bulet endnu værre end de første jeg fik leveret. Nu håber at jeg over de næste dage kan få resten leveret uden buler!

Jeg mener det er en stor fejl at de ikke bliver pakket ordentligt mere end det er fragtmændenes skyld. Hvis de nu var "wrappet" til et bræt med den flade side nedad. Så vil jeg vove den påstand at størstedelen ville nå frem uden skader.
Hvis de blev lagt ned i to brædder skruet sammen i en vinkel. Så ville stort set alle nå frem uskadt. Uanset om det er kobber, zink eller stål.
Ved ikke, om pladematerialet er anderledes, dvs. tykkere eller hårdere, men jeg fik leveret Plastmo AluZink tagrender til hele hytten fra 10-4 sidste efterår, og hvis der er buler i, er det nok nogen, jeg selv har lavet... De var helt perfekte ved leveringen.

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
jeg tjekkede lige priserne nu i forhold til august sidste år: 6 meter str 11 aluzink tagrende er steget fra 269 til 358 kr = 33% 
Mon DJØF'erne har husket at få tagrendepriser med, når de beregner inflation??

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Snake skrev den 05-07-2022 17:50:18

Ved ikke, om pladematerialet er anderledes, dvs. tykkere eller hårdere, men jeg fik leveret Plastmo AluZink tagrender til hele hytten fra 10-4 sidste efterår, og hvis der er buler i, er det nok nogen, jeg selv har lavet... De var helt perfekte ved leveringen.

Kan du belyse hvordan de var pakket?

De var bare viklet ind i plast - ingen pap eller andet omkring.

Snake skrev den 05-07-2022 18:09:52

De var bare viklet ind i plast - ingen pap eller andet omkring.

Også en god løsning tænker jeg. Fragtmanden kan se hvad det er og hvis han er bare en smule ansvarlig, vil han lægge dem på den flade side og undgår dermed buler! 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også