Indbygningsspot i loftet

Hey derude. 

Jeg har givet lejligheden den helt store tur med hensyn til renovering og vil nu gerne have spots i loftet i min gang. 

Jeg har bestil nogle indbygnings spot som ikke skal bruge en transformer og har derfor købt en lysdæmper. 

Mit spørgsmål er nu: spotsene har 2 ledninger: 1 rød og 1 hvid??? Tror aldrig jeg før er stædt på de farver. 

Jeg har en masse 1.5 kvadrat i stallationskabel tilbage fra renoveringen som består af jord: grøn gul, brun og blå ledning. 

Hvordan ville i forbinde disse spots med de røde og hvide ledninger. Det er 6 spots som skal op. 

På forhånd tak
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er de spots produceret til det nordamerikanske marked? Ville forvente rød var fase/tænding og hvid var nul.
Typisk er lyskilder ikke videre hysteriske med polaritet, altså om du har byttet om på fase og nul, men LED’er har en masse spændende elektronik indbygget så who knows….
Fulgte der ikke en manual med, ellers giv os et modelnummer så googler vi et diagram.
Kom med model nr. da det lyder lidt mystisk. Der kan måske være tale om 12 V spot eller who knows. 
Du må bruge installations kabel hvis er der ikke er krav til temperatur. Men det betinger jo at der er en lille tilslutnings dåse. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Model nr er B07DPHNVWM og mærket er HCFEI.

jeg fik at vide at det er 240 watt eller wolt, hvad det nu hedder
Hej tak for  svar og info. 

Kan det virkelig passe at jeg ikke kn bruge 3x1.5 installtionskabel som tilslutning. Simvan anbefalede noget som skulle tåle varme?????
Så vidt jeg kan se, er der et stykke ledning i spotsene, som du forbinder til din faste installation. Den faste installation afslutter du i en dåse, som skal være tilgængelig enten fra loftet over rummet eller gennem et hul i loftbeklædningen.

fase
Ja der er to ledninger i spotsene. En rød og hvid, hvilket jeg finder underligt, fordi mit installationskabel har en grøn/gul, en brun og en blå. Men folk har skrevet at jeg bare skal forbinde brun og blå til rød eller hvid, spitsene kan ikke genkende forskel så længe en forbinder brun til eksempelvis rød på allesammen. 

Jeg har en loftlampe nu. Der er en tilslutningsdåse(hedder det nok pæ væggen og derfra er der trukket strøm til loftlampen. Jeg har tænkt mig at fjerne kablet som går fra dåsen til lampen og erstatte med mit installationskabel til alle spotsene. Men man vil så ikke kunne komme til den dåse igen, fordi jeg jo sænker lofter til et stykke under den. Den sidder nemlig helt oppe???
Du skal lave din installation om, så der ikke er skjulte samlinger. Det skal også muligt at komme til samlingerne på den  ny installation. Når du sænker loftet er du nødt til at lave det sådan, at der kan fjernes dele af loftet, så man kan komme til samlingerne. Har du ikke billeder eller skitse over, hvilke ændringer du vil lave.

fase
det er billedet af min gang. Langs alle vægge i toppen er der små grimme træbokse som ledninger er trukket igennem til de andre værelse. Til venstre kan tilslutningsdåsen ses som forsyner loftslampen med strøm og som så skal forsyne mine spots

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også