Nyt layout i forumoversigten

En ny forumoversigt er på vej: Prøv det ved at klikke her

Den nye måde at vise indlæggene på, giver mulighed for at man ser tråde på tværs af forumgrupperne. Det betyder at man kan få en samlet oversigt over alle de nyeste indlæg i hele forummet uanset gruppe. Man kan også filtrere ned på hovedkategorierne, f.eks. Bolig eller Have, og se alle indlæg på tværs af de forumgrupper, fremfor at skulle klikke igennem hver enkelt.

Visning af ulæste indlæg, ubesvarede indlæg er også med i samme oversigt, så man ikke længere skal klikke helt væk fra forummet (under menuen "Profil") for at se disse.

Som noget nyt kan man nu også se alle tråde, som man selv deltager i og senere kommer en mulighed for at vise alle tråde, som man følger.

Jeg har selv testet det gennem nogle uger og synes at det fungerer væsentligt bedre.

Giv meget gerne feedback og kom med ideer!

Mvh. AllanE
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser spændende ud Allan.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej da jeg altid alligevel kun kigger i aktive emner så er det fint at det  kommer uden at skulle ind under min profil. Men jeg kunne godt tænke mig at kunne afgrænse tiden tilbage som nu hvor man kan vælge 24timer en uge mm. for oven og for neden er feltet "start ny tråd" hvis man bruger den hvilken kategori kommer den så i?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for input.

Kovas, når man trykker "Start ny tråd" vil dén kategori man står på (hvis nogen) være valgt automatisk.
Mht. valg af tid (24 timer, 1 uge mv.): Jeg kom til at tænke på, om den funktion egentlig er vigtig mere? Før var det den eneste måde, at se alle indlæg på tværs af kategorier. Men nu vises alle indlæggene og de er sorteret efter dato med de nyeste først. Ved at lave mulighed for at afgrænse tiden, forkorter man jo egentlig bare listen, dvs. fjerner de sidste sider. Indholdet af de første sider vil alligevel være det samme. Eller overser jeg noget?
Håber det giver mening?   

Mvh. AllanE
Hej Allan. Jeg kan self godt se at det er lige meget at der er 195 sider med nyeste emner så længe de seneste er øverst. Det jeg blev forvirret over med start ny tråd var at det plejer at være så man skal være i kategorien før man kan starte tråden, Nu kan man altså starte en ny tråd og så vælge kategori bagefter. Det er faktisk rigtig fint. Og så bliver der færre kategorier.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Allan
Flot stykke arbejde.
Der er og vil altid være en tilvænningsperiode, tit og ofte når jeg har set en side lave om på deres layout.
har det været en belastning. og tit gjort en side mere uoverskuelige.

Jeg synds du har formodet det modsatte. en meget let og behagelig layout, der giver mining.
de små ikoner giver en meget hurtig indtryk, om de måske kunne have ens interesse.
Godt stykke arbejde.
---------------------------
Lille ændrig du måske kunne overveje hen af vejen..  
Topbjælken der hvor LDS loge´et er.
Når man er helt i top vs scrollet lidt ned.
Så flytter ( Forum/Projekter/Guides/Mere ) deres position.
---------------------------
Et tillæg til en mulige fremtidige project til dig, en mørk vinter aften,
Har set på nogle side og synds det er dejligt især i aften timerne.
at man har muligheden for et Mørkt layout. mere skånsomt for øjnene.
---------------------------
Ellers er der ikke andet at sige ud over godt arbejde.

 


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Annonce
Tak for feedback! Jeg har lavet skiftet nu, så man fremover ser den nye forumvisning som standard.

Kovas, lad mig vide, hvis du stadig savner muligheden for at vælge tidshorisont eller om det nye fungerer godt nok (efter tilvænning   )

Mrcarpenter, tak for rosen    Jeg har rettet topmenuen nu, så menuen ikke springer når man scroller ned. Det sker stadig (lidt), når man ser den på en mobil, men på computer er det meget mere roligt nu. Tak for tippet!
Mht. "mørkt tema" så er det noteret. Jeg kiggede faktisk på det, for længe siden, fordi jeg tænkte at det var hurtigt at lave. Men det viste sig, at være en større omgang, så det skal laves i forbindelse med et generelt opdatering af hele sidens design på et senere tidspunkt.


Mvh. AllanE
Det er altid godt med forfriskninger af designs, men hvis jeg må komme med lidt kritik, så synes jeg, at der er ret meget spildplads på det nye design. Listen med indlæg kan godt gå hen og virke lidt "mast" hvis overskrifter er lange.  Jeg har ikke lige set det på mobil, men jeg havde nok valgt at lave menuen om til en "fald-ned-menu", og omrokeret lidt på andre elementer, så listen med emner fik mere plads.

Første billede viser forum som det er. Andet billede viser menuen som en "burger-menu" der er skjult. Tredje billede viser menuen foldet ud. Jeg tror omrokeringen ville gøre det lettere at lave et responsivt design, der fungerer mere eller mindre ens på alle platforme.

God vind! :-)

Hellere leje end at bo på gaden.
En lille ting.
Hvis jeg klikker ind på et indlæg feks det "Er der banker uden negativ rente" hvor der pt er 18 "sider".
Hvis jeg klikker på det fra forsiden (Jetdirect har skrevet i tråden her til formiddag) så kommer jeg ind på det sidste indlæg som han har skrevet.
Men går jeg ind i "oversigten" og her klikker på tråden, så sender den mig ind på første indlæg, altså starter forfra   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
@Koling75: Tak for input med "mockups" og det hele - fedt    Ideen med burger-menu er god og bliver også brugt nu, når man ser siden på en mobil/lille skærm. Siden er responsiv nu, så du kan se det ved at gøre browservinduet smallere. Jeg valgte, at bruge pladsen til venstre, for at øge overskueligheden i forummet ved at få fremhævet de forskellige grupper/kategorier. Til gengæld har jeg helt fjernet højre-spalten, hvor der før blev vist reklamer. Så bredden er faktisk øget i det nye design, sammenlignet med det gamle (selvom vi har en menu til venstre).
Min erfaringer er, at burger-menuer fungerer på en mobil, men at mange brugere (især mindre it-vante) simpelthen overser dem, når de sidder på en stor skærm. Så for en vis andel af LDS'erne kunne en skjult menu betyde, at de ikke ser andet end oversigt-siden i forummet.

@PinkHenrik: Du har ret - det mangler. Det skal være sådan, at man automatisk ryger til seneste ulæste indlæg i tråden. Jeg laver det om.

Mvh. AllanE
PS: Det er nu rettet, så der linkes ind til første ulæste besked i en tråd (kræver at man er logget ind)

Mvh. AllanE
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis