Aggressiv ukrudt gennem ukrudtdug - hvad gør jeg?

Bøvler en del med en bestemt type ukrudt i  et større område med ukrudtdug og granitskærver, såvel som et område med betonfliser.

Det er som om, at når det har regnet, så skyder det afsted i raket fart. Pludselig er det overalt.

Indtil nu har jeg været nede på knæ og hive alle op helt nede ved dugen, samt skrabet mellem fugerne ved fliserne. Men det virker efterhånden som en uoverskuelig omgang at holde trit med! 

Har i nogle gode råd, så jeg kan komme af med det lort en gang for alle? Uden at jeg skal fjerne alle skærver og grave jord væk...

Er der iøvrigt en der ved, hvad den type ukrudt hedder?
 

Mvh. Christian M
 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den du har i handsken er en “rævehale”. Tror ikke det hjælper at hive dem op. Tror det bedste er at “blancere” dem med en ukrudtsbrænder.

Søren O
Søren O skrev den 31-05-2022 21:35:43

Den du har i handsken er en “rævehale”. Tror ikke det hjælper at hive dem op. Tror det bedste er at “blancere” dem med en ukrudtsbrænder.

Er lidt nervøs for, om det ik skader min urkudtsdug med den varme ?

 


Mvh. Christian M
 

De der rævehaler er immune over for Roundup, hvis du havde det i tankerne.
Men plænerens skulle kunne kvæle dem, eller diverse blandinger med eddikesyre, er nok også en mulighed.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har skærver på din ukrudtsdug tager dugen ikke skade af en ukrudtsbrænder. Planterne skal jo ikke brændes væk - kun blanceres.

Søren O
Rævehale kan bekæmpes med RoundUp, men er temmelig besværlig at på has på. Læs brugsanvisningen nøje.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Padderok (rævehale) kan ikke bekæmpes med Roundup. Plænerens er løsningen. Det tager livet af dem.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
1 del lagereddike til 2 dele vand bringes i kog og hældes ned til rødderne. Det er godt til bekæmpelse af diverse ukrudt og myrer, og bør prøves, inden kemien findes frem.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jens J. skrev den 01-06-2022 08:37:23

Padderok (rævehale) kan ikke bekæmpes med Roundup. Plænerens er løsningen. Det tager livet af dem.

 Det er lige netop også min erfaring, den voksagtige overflade gør at roundup har svært ved at blive optaget.

På mit tidligere arbejde fik vi sprøjtet et areal med diverse ukrudt med roundup, alt visnede ned undtaget Padderok, vi spurgte så anlægsgartneren der havde sprøjtet, og fik at vide der skulle plænerens til, hvilket vi dog ikke fik sprøjtet med, da padderok ikke vokser voldsomt i højden og ser trælse ud, men de skulle have rødderne meget langt ned i jorden.
(om en meget stærk blanding Roundup vil dræbe dem, er da muligt, men nok ikke måden at løse det på.)

Vi prøver igen, i morgen --
Aha! Så var det derfor de var besværlige at bekæmpe - jeg prøver plænerens næste gang. Er Toxan det rette middel?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja toxan skulle være vejen frem, men det kan kun købes i fortyndet udgave nu..

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis