Sorte prikker og mærker på gulv - hvordan fjernes det?

Hej LDS

Jeg har to forskellige typer af pletter på gulvet i mit 60'er hus, som jeg håber I kan hjælpe med at vurdere, hvad er samt, hvordan det fjernes. Billeder er vedhæftet.

1) Sort prikker nær radiator, som umiddelbart godt kan ligne fluelort, men hvordan fjernes det?

2) Sort mærker i sprækker mellem gulvbrædderne.Det er kun i et relativt afgrænset område i stuen. Nogle idéer til årsag og hvordan det fjernes?

På forhånd mange tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ligner vandskade fra en gammel radiator
nok ikke meget at gøre ved det
Jeg tænker også fugt fra radiator.
Dem i samlingen bliver svære at gøre noget ved, men de andre er muligvis i overfladen, så her kan let slibning være en muglighed.
Du skal selvfølgelig undersøge om det er massivt gulv så du har noget træ at slibe i   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svar begge to. Mærkerne mellem samlingerne i brædderne er ikke nær en radiator dog, men kan selvfølgelig være et gammelt vandrør eller lign. der fører til radiatoren, den har været galt med. 

Det I siger giver egentlig meget god mening, da det også kun er de to radiatorer omkring de sorte prikker der er skiftet, mens de andre i huset er originale.

Det lyder lidt til, at jeg bare må leve med det for nu indtil en evt. udskiftning af hele gulvet :) Gulvet er nemlig allerede blevet slebet da vi flyttede ind.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis