Nyt TV til Campingvogn

Vores gamle TV er bare for langsom og for lille, så nu kigger vi på en 32" Samsung T4305.
Problemet er bare at salgsannoncerne fremhæver alskens teknisk lir, som virker indforstået og/eller irrelevant, mens vigtige faktorer udelades. TV'et skal kun bruges til flow-TV og eventuel casting fra PC eller telefon. Ikke noget gaming.

IMO er billedkvaliteten på ethvert nyt TV ganske udmærket, men ting som opstartshastighed ikke nævnes. Vi plejer at have DR1 på kanal knap #1. Når jeg trykker på denne knap forventer jeg at DR1 starter op med eet tryk på denne knap, ligegyldigt hvilken kanal TV'et var på da det blev slukket, og det skal ske på 1-2 sekunder. Kan man forvente det? Signalet kommer via antennestikket.

Da flad-TV'er ikke har indbyggede højttalere - kun lydgivere (!!!) skal der tilsluttes eksterne højttalere. Hvorledes omformer I tilgængelig audio outputs til et Line-signal, som følger fjernbetjeningens lydniveau?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber et 32" tv og køber en soundbar evt. med subwoofer. Det TV, du viser, er ikke med fuld HD, som har en opløsning på 1920 X 1080 punkter. Der er lidt dyrere, end det du har set på, Hvis du bruger audioudgangen, følger lydstyrken volumenknappen på fjernbetjeningen.

fase
S. Fabrin skrev den 30-05-2022 20:13:36

Du køber et 32" tv og køber en soundbar evt. med subwoofer. Det TV, du viser, er ikke med fuld HD, som har en opløsning på 1920 X 1080 punkter. Der er lidt dyrere, end det du har set på, Hvis du bruger audioudgangen, følger lydstyrken volumenknappen på fjernbetjeningen.

 Fuld HD eller HD ready - whatever, det er ikke der mit fokus er. 

Når du skriver "audioudgangen" er det så det lille jackstik (er der sådan et?). Det er der nemlig på vores stue-TV, men her er outputniveauet overraskende lavt i.f.t. et Line-signal.
Hvis jeg køber en soundbar men ønsker et ordentligt lydniveau i stedet, er der så et analog output på visse soundbars?
Audioudgangen er det lille jackstik. Det er egentlig beregnet til hovedtelefoner. Lyden fra det stik kan du sikkert skrue op for på soundbaren, det kan jeg på min. Du kan også tilslutte lyden på et HDMI stik ved hjælp af en converter som laver en linieudgang. Du har givet en anvisning i et af dine tidligere indlæg. Der er en linieindgang på soundbaren.
Du skal ikke forvente at TV'et starter op på 1-2 sekunder, men næsten.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis