Fiberboks - Antenneudtag

Hej.

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, og kan ikke komme på nettet.

Min fiberboks er i et "teknik rum", der er separat fra lejligheden. I lejligheden er der så antenneudtag, en til TV og en til internet.

Jeg har tilkoblet min router til antenneudtaget.

Ude i teknik rummet er der så ikke koblet noget netkabel i fiberboksen, og jeg kan heller ikke finde et netkabel derude.

Der er dog en F-connector splitter lige ved siden af fiberboksen. Der er en ledning sat i en OUT port i denne splitter. Mon det er den der kører ind til antenneudtaget? Og skal jeg så koble IN porten til min fiberboks, og så har jeg internet og TV?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sikkert trådløs internet. så tag din egen router fra. Prøv at se om der ikke viser sig et signal på menulinien nederst på skærmen. der vises sikkert et navn og koden står på routeren som enten serienummer eller WIFi kode. 

fase
Routeren er sat til inde i lejligheden, med netkabel i udtaget. Jeg kan se et trådløst netværk på min computer, og forbinde til det, men jeg har ikke adgang til internettet.

Jeg tænker, at routeren ikke er forbundet til fiberboksen.
Prøv at se om der er forbundet noget i fiberboksen. Der må være nogle udgange. Er der noget der lyser i fiberboksen, altså er der tændt for stikkontakten.
Kan du se fjernsyn bare sådan for at vide om der signal af en slags?

fase
Har ikke sat fjernsyn til.

Der er sat strøm til fiberboksen. Der er intet, udover strømkabel, sat i fiberboksen.

Der er et enkelt ikon der lyser rødt (som set på billedet).
Så vidt jeg kan se på dit billede burde der være lys i flere ikoner der i blandt det med trådløs netværk. Prøv at ringe til Nordenergi. Jeg kan ikke herfra prøve noget andet. Du har sikkert valgt en udbyder? Prøv at se på Nordenergis hjemmeside.

fase
Ja, har tegnet abonnement hos Telenor.

Når der ikke er andre kabler end strøm i fiberboksen, så er det vel det der er problemet?
Nu spørger jeg nok lidt dumt, men er der en afbryder på routeren ved siden af ledningen fra stikkontakten og er den tændt. Der burde være lys i flere lamper. Hvor er afslutningen på fiberen og er der kabler ud fra den? Hvad hedder den router, du har vist et billede af? Kan du ikke tage et par billeder af afslutningen på fiberen og stikkene på routeren?

fase
Har du tegnet fiberabonnement? Kan du bruge denne fiberboks med dette abonnement, eller skal du bruge Telenors egen?

Du får ikke internet uden at stikke et netværkskabel i boksen, og forbinde dette til lejlighedens netværk.

Ditto med tv.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis