Manglende fuge I vindue - skal den isoleres? JegFryser1Plan1967 32 29-05-2022 17:55 Der mangler en mørtel fuge I et af mine vinduer, og jeg tænker godt jeg kan fylde den selv, men skal jeg proppe noget isolering ind inden? Se billeder. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Steensen 2542 8700 29-05-2022 19:30 Du skal ikke fylde op med mørtel, men derimod med en fleksibel fuge ala en konstruktions lim/bygge fuge ala tec7 der få's i mange farver.Edit: Husk fuge bagstop.
Mcarpenter 263 8620 29-05-2022 19:35 Hej Jeg Fryser 1 PlanJo man stopper vindure med isolering inden de bliver fuget. uanset om der er mørtel fuge eller gummi.Man stopper vindure enten med hørfiber eller glasuld.alle Tømmerhandlerne har 50mm brede glasuld ruller til stopning af vindure.det trykkes på plast gerne med en kile / tommestok / maler rørepindeefter det er stoppet helt ud skubbes en bagstopper i ca 15mm ind fra vindues rammen.det skal ikke stoppes for hårdt. kun så det er tæt for vind.Ved Mørtelfuge anbefalser jeg at du afdækker vinduet med maler tape. for at beskytte vinduet.En Mørtelfuge perfekt 12x12mm kvadratiskEn perfekt gummi fuge er 8x12mmDet tyber fuger man bruger til vinduere.Dana 522Beslago M-25Soudal Soudaseal HY20.Soudal Soudaseal 225. PS Tec7 er en spical fuge som er alt for dyr. og ikke vil være beder i sådan et tilfælde Med venlig hilsen Mads ChristensenTømrer - Låsesmed "Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her