FERMACELL i kip

Hej

Jeg er på jagt efter den bedste løsning til min FERMACELL i kipen.

Har tilføjet 2 billeder. Jeg er selv tilhænger af den tætte samling, men jeg er i tvivl om det er optimalt for malerafslutningen?
Jeg kan ikke finde noget i fermacelles montagevejledning, så jeg håber på nogle nogle malere har et godt svar til mig - eller andre naturligvis 😊

Mvh. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lige meget sådan malermæssig. Men den nederste metode er nemmest at få pæn, da der kun er 1 vinkel som skal tilpasses. Og skærer du den lidt over vinkel er det i princippet kun en lille kant som skal ramme. Jeg har lavet en malerfuge de steder jeg har lavet det, fordi jeg ikke har formået at få det så pænt som du viser på første billede. 
Og som du måske heller ikke kan hele vejen   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mener du ikke den første metode, hvor den sidste plade overlapper den første? Det er vel dén løsning der kun kræver tilpasning af én vinkel - eller misforstår jeg det?

Mvh. AllanE
Hej, tak for svar,

Jeg talte med fermacells tekniske afdeling og de sagde følgene:

Lad den ene plade gå op forbi kipen og lad skær den anden i undersmig (altså laver antal grader end hvad perfekt er. Derved for man dannnet et bagstop til fugespartlen (Fermacells egen. Tror bare den hedder fermacell fugespartel)

Jeg har vedhæftet et billede.

Håber andre kan bruge denne info.

Mvh. Kasper
Jo jeg mente den første metode. Som jeg nu kan se er Fermacels anbefaling. Jeg havde dog ikke lige luret den med bagstop til fugen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også