Lav det selv og forsikringer

RasmusC
RasmusC
125 2200
Hej Lav-Det-Selv folk!

Jeg har langt om længe fået en byggetilladelse til at udvide mit badeværelse på 4 sal i en københavner lejlighed. 
Nu står valget så mellem om jeg skal lave en del af projektet selv og hyre håndværkere til de dele der kræver autorisation. Eller om jeg skal vælge en totalentreprise. Jeg bor i en andelsforening og det vi kan lave selv, må vi lave selv, såfremt det udføres håndværksmæssigt efter bogen. 

Jeg har aldrig tidligere lavet badeværelser, men jeg tænker at med grundig planlægning og at hvis man følger producenters retningslinjer så er man godt kørende. 

Det bringer mig dog til mit egentlige spørgsmål. 
Jeg har hørt om entreprise forsikringer. 
Kan man tegne sådan en som lav det selv mand? Koster de boksen? Og ville de dække, hvis der om 4-5 år blev fundet en fejl i konstruktionen? 

Hvis jeg kaster mig ud i projektet kommer der sikkert flere spørgsmål. :D

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
21713 7480
Enterprise forsikringer tegnes og virker under et byggeri. Et eksempel er at der rejses spær på et hus, og dagen efter vælter det i en orkan. Så er det denne forsikring der dækker at få det op igen. 
Så når huset er færdig er denne forsikring også færdig. 
I dit tilfælde kunne det være at du hugger så meget i gulvet at noget falder ned ved underboen, eller du hugger et rør over så der sker betydelig vandskade nedad i ejendommen. 
Det som firmaer har er ansvars forsikring, og de dækker så alle steder hvor firmaet kan stilles til ansvar. Der er ofte en meget høj selvrisiko, for at firmaet kan holde prisen nede. Det betyder så at "mindre sager" f.eks. under 20.000 kr skal klares af firmaet.
Du kan jo forhøre dig hos din almindelige forsikrings selskab, men jeg har ikke hørt om den type forsikring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
RasmusC
RasmusC Trådstarter
125 2200
Okay, så er det nok lidt risikabelt at gå i gang selv. Jeg tænker også at der er en del bøvl med dokumentation til kommunen jeg ville få svært ved - altså at vide præcis hvad de ville have osv.:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis