Filtse/vandskure malet facade.

Hej Lav-Det-Selv.

Vi har netop erhvervet os et “nyt” hus fra 1955, som tidligere ejer havde valgt at male ‘Bornholmerrød’. Det er ikke lige en farve vi kan leve med, og vi vil meget gerne filtse/vandskure facaden og male den hvid.
Malingen de har brugt er heldigvis en diffusionsåben murmaling (https://www.jemogfix.dk/murmaling-bornholmsroed-5-liter-luxi/6104/9020885/).

Vores spørgsmål er nu om vi gerne må filtse ovenpå malingen med Weber 280, som jo hæfter på alt, eller skal malingen virkelig fjernes før vi kan filtse?
Vi er bekymret for, om muren bliver for lukket, hvis vi filtser ovenpå malingen og derefter maler pudsen hvid.
Gør det noget at der er 2 lag maling på, når det er diffusionsåben maling?

Håber I kan hjælpe!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis i vil skifte farve, så "nøjes" med at male ovenpå, og hvis det er pga. forkert overflade, så vil jeg klart anbefale jer at få sandblæst facaden, og så starte forfra.
Jo flere lag maling, jo mindre diffusions åben bliver overfladen.
Det hus jeg købte, har tidligere ejer malet facaden på næsten årligt, så nu betaler jeg prisen, og skal igang med facade renovering med sandblæsning, skift af puds, udgravning af porøse fuger (som tidligere ejer ikke ville få skiftet før filtsing af facaden), så nu slipper pudset og/eller malingen flere steder på min facade, hvorfor jeg er nødt til at gøre det hele forfra.

Bottom line er mit råd følgende: Gør det ordentligt, eller lad være at gøre det. I udsætter bare problemerne til senere, og så bliver regningen endnu dyrere.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også