Kan man have dobbelt vandlås under vask?

Jeg har en affaldskværn under min vask, som er slidt op. Jeg vil gerne fjerne den og blot lave "normal rørføring" under vasken med vandlås hen til afløb. 

Som det er i dag, er der allerede installeret en vandlås efter affaldskværnen. Til denne vandlås går der afløb fra opvaskemaskine. Der går også en slange fra min Quooker som forbinder til afløbet lige efter vandlåsen. Jeg har ikke lyst til at pille ved nogle af disse tilslutninger og vil derfor gerne lade den eksisterende vandlås sidde.

Kan jeg købe et afløbssæt til min vask inklusive vandlås og montere det og slutte det til min eksisterende vandlås. Så får jeg to vandlåse i træk.

Se video af eksisterende installation her: https://photos.app.goo.gl/Uuq89tZyVNMRFZMY8

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
21699 7480
Der er ikke nogen lov der siger "må ikke" så du kan prøve men det kan nemt give lidt problemer. 
Der vil altid være en luft lomme imellem  2 vandlåse. Og det kan hæmme udløbet så din vask ikke rigtig kan komme af med vandet. Hvor skal den indespærrede luft finde hen når der kommer vand fra vasken. Luften presses sammen, men det stopper også vand strømmen en del. 
Så du køber afløbs sæt (som måske  er incl vandlås) . Bruger de dele der skal til for at rørene kan nå hinanden og smider resten væk.
Så er installationen som det skal være og du har bedre plads under vasken. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
lars.hoyrup.jensen
lars.hoyrup.jensen Trådstarter
81 2100
Hej Erik,

Tak for godt svar. Jeg finder en løsning uden dobbelt vandlås.

Mvh Lars
BOFH
BOFH
1855 8600
Husk at være obs på at overløbet skal passe til vasken og at der ikke må være bagfald på det - ellers kommer det til at lugte af kloak relativt hurtigt.
Ellers helt enig med Erik - afløbssæt + 90/bøj + rør ind imod hjørnet + 90bøj + rør ned imod vandlås (der kan ved denne samling være noget ift hvordan samlingen mod det eksisterende kan gøres tæt).

Nu skal der selvfølgelig ikke være vand i dit køkkenskab men af sikkerhedshensyn synes jeg at du bør få samlet dine tilslutninger via en membrandåse som sættes oppe på siden af skabet istedet for at have ledninger og en åben stikdåse til at ligge løst nede i bunden.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Trækstativ til talje
    Lav-Have (læst 233 gange)
  2. Hjælp til anden toiletskål!!
    Lav-Hus (læst 176 gange)
  3. afløbsslange til vaskemaskine
    Hårde hvidevarer (læst 201 gange)
  4. Kabel til ladestander for elbil.
    Belysning (læst 182 gange)
  5. Skjult samling af elkabel
    Lav-Hus (læst 163 gange)
  6. Hjælp til at kable vandvarmer (el med billeder)
    Hårde hvidevarer (læst 807 gange)
  7. Microovn slår selv børnesikring til
    Hårde hvidevarer (læst 317 gange)
  8. Forskalle på listeloft
    Lav-Hus (læst 312 gange)
  9. Eddikesyre og ukrudt
    Lav-Have (læst 50269 gange)
  10. utæt hus
    Lav-Hus (læst 2622 gange)
Foreslået video

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre