Ny havetraktor, hvad skal jeg vælge?

Jeg har brug for lidt input til valg af ny havetraktor.

Jeg har en snapper zeroturn nu. Den er sindssyg hurtig til at klippe græs, men opfylder ikke de behov jeg har mere.

Jeg har brug for en havetraktor der kan trække en rive i gårdspladsen og som kan klippe højt græs i et rimelig tempo.

Jeg har 2 robotplæneklippere som køre på de pæne græsplæner ved huset.

Så har jeg en sø som jeg klipper græs ved 1 gang i ugen ca med havetraktor, og nogle stier rundt omkring på min grund som også skal holdes nede.

Jeg har tidligere haft en stiga med frontmonteret klipper, den var egentlig ok, men havde svært ved at komme af med græsset når det var lidt højt.

Hvad kan i anbefale? Har et budget på omkring 20.000
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du skal slå langt græs skal den være med udkast, bioklip dur ikke så.
Jeg har en hustler zeroturn med en 18 hk motor, bruger mest bioklip men slår også somme tider noget længere græs, så montere jeg sideudkastet, det gør den rimelig altædende.
Men mon ikke det vil være træls at gå fra en zeroturn, til en almindelig havetraktor, jeg ville nødig bytte tilbage til en Stiga park knækstyret som jeg havde før.
Jeg tror da godt du kan montere en gårdspladsrive på zerorurneren hvis du laver den med elektrisk løft.

Men ellers så vælg en traktor med udkast og en motor på omkring de 20 hk og op, samt hydrostatisk fremdrift.
Tror ikke der er den store forskel på mærkerne i samme prisklasse.
Et bud kunne være denne cub cadet, de laver nogle gode maskiner L I N K 

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har sat en rive på min, men den kan ikke trække den i grus, hjulene drejer bare rundt på havetraktoren og jeg et nødt til at hæve/sænke riven hele tiden.

Jeg er egentlig også glad for måden man køre på en zeroturn, den er meget komfortabel at køre på, men den jeg har nu duer bare ikke til at rive grus.

Jeg har faktisk haft kig på den du linker til, det virker som en fornuftig maskine 
nummer39 skrev den 29-05-2022 07:18:48

Jeg har sat en rive på min, men den kan ikke trække den i grus, hjulene drejer bare rundt på havetraktoren og jeg et nødt til at hæve/sænke riven hele tiden.

Jeg er egentlig også glad for måden man køre på en zeroturn, den er meget komfortabel at køre på, men den jeg har nu duer bare ikke til at rive grus.

Jeg har faktisk haft kig på den du linker til, det virker som en fornuftig maskine 

Har du prøvet med mindre tryk i dækkene, min Hustler står utrolig dårlig fast hvis dæktrykket er for højt.

Men med passende lavt dæktryk står den rigtig godt fast.

Ellers er der da også andre løsninger, til at få en Zeroturn til at stå bedre fast   

je_ns skrev den 29-05-2022 22:55:52

nummer39 skrev den 29-05-2022 07:18:48

Har du prøvet med mindre tryk i dækkene, min Hustler står utrolig dårlig fast hvis dæktrykket er for højt.

Men med passende lavt dæktryk står den rigtig godt fast.

Ellers er der da også andre løsninger, til at få en Zeroturn til at stå bedre fast   

Må lige prøve med mindre dæktryk og se om det hjælper, for min har virklig ringe greb i dækkene, hvis det bare er lidt vådt så sidder den fast i græsset.

Det var selen mulighed med gummisåler, men tror det er billigere med en ny traktor 😃
Da jeg lige havde købt min zero, synes jeg der manglede luft i dækkene, så der kom mere luft i, så hvis græsset var vådt kunne den sidde fast på en plan græsplæne.  
Men når jeg har lukket luft ud, så det ser ud til den trænger til at blive pumpet, så spiller det.
På mit tidligere arbejde havde vi en zero, som blev brugt off road, der fik vi nogle dæk med grovere mønster på, de var virkelig effektive.
(vi prøvede først med traktormønster, det var ikke godt, især ikke i sand og grus)

Fjernet af moderator
(Årsag: Spam-robot)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis