Troldtekt væg i badeværelset

Hej
Jeg vil dække en væg til i mit badeværelse, da jeg vil skjule faldstamme.
Overvejer troldtekt på forskalling fra loft til gulv. Det er ikke i selve vådrumszonen. Er dette lovligt og kan man sætte flisesokkel på troldtekt samt membran, så det bliver tæt ved gulv?

Mvh Martin 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Enten har du ingen børn i huset eller også skal du stå klar med pisk hver gang de nærmer sig troldtek hjørnet     
Det sidste er både ulovlig og vil give børnene mareridt omkring dette ellers udmærkede materiale.       
Nå ironi og sarkasme til side.
Det kan man sikkert godt men jeg ville absolut ikke bruge troldtek hvor det kan røres ved. Det holder ikke til noget som helst og vil se grim ud i løbet af 14 dage.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Man bruger jo vådrums gips i badeværelser. Men er det uden for våd zonen så kunne en hvid malet melamin plade da hurtigt være pænere end krydsfiner. Det kan måske matche badeværelses møblement. 
Men det kommer jo an på hvad ønsket er omkring afsluttende overflade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, der er mange forskellige løsninger på plade eller lign.
Men spørgsmålet er hvad man gør ved plade og gulv overgang.
Det skal jo lukkes til og vel med membran og sokkel som resten af badeværelset. 
Er der gulvafløb regnes hele rummet som vådrum, og så skal der fugtsikres 10cm op ad alle vægge, så nej - hverken troldtekst, krydsfiner eller melanin må hvile på gulvet, og ingen af dem er godkendt til sådan en løsning du har i tankerne.

Du må finde et andet materiale der er godkendt til vådrum, eller hæve pladen 10cm over gulvet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Mon ikke vådrum sikring er i orden bag rørene, så det du laver betragtes som et møbel. Og de hænger ofte på væggen i bad miljøer. 
Vil du lave vådrums sikring så lave en lille sokkel af f.eks. multiblok og placere afdækningen over denne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tænker også det er fint med vådrumssikring bag ved rør. Men hvis plade skal gå ned til gulv, bliver det nok ikke betragtet som møbel.
God ide med multiblokke og plade ned til denne. Havde selv noget derhen af i tankerne.
Mange tak for input. 

Hvorfor ikke bare en ​Wedi​​​ kasse? I stedet for alt det besværlige.

Så skal den blot pudses og males.

Elektronikteknikeren
Det var også min første tanke Gregersen. Et badeværelsemøbel holder alligevel ikke særlig længe uden særlige tiltag.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også