Nilan Comfort 300LR - defekt motor?

Hej

Er der nogen som ved om begge motorer ikke bør kører lige hurtigt? Begge står til niveau 2 i display.

Jeg har tidligere skiftet lejer i udsugningsmotor, hvilket fjernede den mislyd der var. Fornyelig begyndte en ny raslelyd. Jeg tænkte at det må være lejer i indsugningsmotor så. Men ved nærmere inspektion, kunne jeg ikke få motoren til at knurre, ved at dreje den hurtigt rundt. Til gengæld raslede den lidt, når man bankende på den.
Så prøvede jeg at tænde anlægget med åbne sider. Jeg kunne konstatere at indsugningsmotoren ikke havde meget fart på kontra udsugning (som havde meget mere flow/luft lyd). Jeg kunne næsten tælle dens omdrejninger.
Bør de ikke kører lige hurtigt? Eller er der noget standard undertryksmåling, der gør at den skruer op og ned i hastighed, når jeg lukker siderne til?
Mislyden er væk, efter jeg bankede lidt på motoren...
Anlægget er helt std.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har desværre ikke noget at byde ind på til dit problem, umiddelbart er det mit indtryk at begge sider kører lige hurtigt.

Men jeg vil være meget taknemmelig hvis du kunne lokkes til at uddybe hvilken type mislyd der blev afhjulpet med skift at lejer? Jeg har et tilsvarende anlæg der har en langsomt  pulserende mislyd der leder tankerne hen på lyden af en fugtig finger der kører på kanten af et krystalglas
Indblæsnings-  og Udsugningsmotor har ikke nødvendigvis samme hastighed i given Trin.
Afhængig af hvilken styring du har, kan man, f.eks. i styring CTS 602, regulerer den % vise hastighed, i givet trin og given motor, når man aktiver Service menuen og går ind/ned i LUFT SKIFTE.
Det fremgår af Montagevejledningen.
Normalt sker denne opsætning ved indreguleringen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis