Må man slev trække 48v under rockwool på loftet?

Jeg skal installere nogle kamera og vil trække kabler over loftet. Jeg vil trække ethernet kabler og afslutte det i en ethernet/USB adaptor jeg vil lægge under rockwoolen. Dvs. adapteren er en 48v/5v adaptor som denne:
https://store.ui.com/collections/operator-accessories/products/instant-802-3af-to-usb-adaptor

Spørgmålet er om jeg må lægge en sådan adaptor (48v) under rockwoolen på loftet ift. reglementerne?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer der noget videre strøm igennem? Kender ikke standarden for Ethernet kabler i forhold til varme, men hvis man antager det var et alm. installationkabel kan der alligevel løbe noget strøm selv omsluttet af isolering.
For selve adapteren står der op til 40 grader driftstemperatur, hvor meget man må pakke den ind er uvist. Skriv til ubiquiti hvis du vil være sikker på den kan tåle at ligge lunt i isolering.
Gregeren skrev den 27-05-2022 18:46:49

Adapteren må ikke lægges under isolering. Den må operere i omgivelser på op til 40grader, og det bliver der hurtigt hvis den ligger svøbt i isolering.

Hvorfor ikke bare bruge PoE kamera, så du slipper for konvertering?

Problemet er at den adapter kun må gå ned til 0 grader, så derfor ville jeg lægge den under isoleringen, så tænker jeg den vil få nogenlunde samme temperatur som inde i huset, hvis den selvfølgelig ikke producerer meget varme.

Jeg kan kun bruge UNIFI udstyr på mit netværk og der er deres indendørs vidvinklet kamera kun på strøm - ingen PoE.

Adapteren skal ligge frit. Hvis der går ild i et eller andet står du uden forsikring.
Men SÅ koldt bliver det heller ikke i DK, og den har en hvis grad af selvopvarmning. Og de 0 grader står ikke mejslet i granit.
Brug den som den er.
Den sidste med at man ikke har forsikring hvis der går ild er slet ikke korrekt. Det er en myte der ikke har hold i noget.
Der er stort set aldrig ild i noget uden at der kan findes en mindre ulovlighed og forsikrings selskaber udbetaler stort set altid brandforsikringer. Er der lavet noget helt uansvarlig kan man få en bøde. 
Der står at den bruger 48 v 0,26 A  det giver jo ca. 6 W og omformer det til 5 v Hvis vi gætter på at under halvdelen afsættes som varme medens resten bruges i camera så er det ikke en effekt som kan drive den op på 40 grader selv under isolering.
MEN den er nemmere at finde, og derfor bedre at lægge den over isolering, og den kan så selv holde sig på de 0 gr. selv ved lidt frostvejr oppe på loftet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis