Alternativ gulvvarme.?

Metro skriver et sted ( mht. multivandvarmer) “pas på ! og luk dine ventiler ,da elpatroner i din vandvarmer ellers vil bruge energi på at varme dit gulv og radiatorer op “ og det vil blive meget dyrt ! “” forstået, men hvis det ikke betyder en hujende fis ,når man har koblet udenom alt og kører direkte jævnstrøm på varmelegemerne i Metrovarmeren fra billigt indkøbte solceller  ( 387 V 11 A .?
Nogen der har erfaring (ideer)? Mvh. Jens
Metro skriver et sted ( mht. multivandvarmer) “pas... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til S. Fabrin
selvfølgelig lusede jeg på tværs af et 63A relæ - så jeg var sikker på at en af kontakterne ville brænde ,og det helt spændende var ,om det var  1- 2- 3- eller 4 der brændte først !
                                                         NEJ
Selvfølgelig fordelte jeg strømmen over alle kontakterne i håb om det så kunne klare belastningen - som skrevet tidligere, der er en grund til et DC relæ koster 3 - 4000,- kr. det vil  jeg bare ikke betale, for så kunne jeg lige så godt købe en non grid inverter til 5500,- og så ville den ged være barberet.
mvh 
Selvfølgelig fordelte jeg strømmen over alle kontakterne i håb om det så kunne klare belastningen - som skrevet tidligere, der er en grund til et DC relæ koster 3 - 4000,- kr. det vil  jeg bare ikke betale, for så kunne jeg lige så godt købe en non grid inverter til 5500,- og så ville den ged være barberet.
mvh 

Undskyld jeg spurgte. Jeg kan ud fra forklaring forstå, at du har forbundet relæet med kontakterne i parallel. Det der er svært ved DC er afbrydelse af spændingen. 

fase
Hvis du monterede relæet så det først går igennem 1 kontaktdel , så den næste, o.s.v. altså i serie så deler du spændingen i 3 når der afbrydes og kontakter holder længere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hmm - interessant men det koster 400;- hver gang det kikser i et forsøg ,relæet brændte heller ikke ved afbrydelse - da det blev koblet ind 1. Gang begyndte en ud af 4 kontaktflader at gløde og smelte relæet . Så uanset hvad skal der helt andet materiel til.
 Mvh 
Så kører anlæget !
Det har jo aldrig været et forsøg på at finde en ny “hovedvarmekilde” og som en læser kommenterede ,er det jeg har lavet 75% mindre effektivt end vand,og det er nok korrekt- planen var at udjævne forårs og efterårs overgangen og det er lykkedes -den højeste fremløbstemperatur har været 54 grader, det giver jo ikke “varme” klinker på gulvet ,men det har betydet ,at når gulvet vaskes er det tydeligt hvad tørrer først.
Det er umuligt at måle det egentlige udbytte ,men det er ikke uvæsentligt- gulvene er ikke længere (kolde-kolde)
Det bedste er - gratis varme - ingen vedligehold - ingen bevægelige dele (udover 2 Grundfoss pumper der hver tager 5-7 W
Opskrift 32 solceller koblet i 2 serier der så parallel forbindes ( her 2x Max 387 V ) en 160l. Og en 110l. Metro Til 285 m2 hus.
God fornøjelse Mvh Egoisten
Annonce
Og så lige til det som var en væsentlig del af indledningen til denne tråd.
Hvordan og med hvilke materiel styrer du din jævnstrøm fra solceller. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Desværre har jeg endnu ikke fundet den forchromede løsning - anlægget sidder i mine udbygninger, men dem har jeg heller ikke noget ønske om at brænde af - egentlig var min 1. Ide rigtig god og virksom (i teorien)!  Men jeg blev skræmt af resultatet af det brændte relæ og håbede nogen i dette Forum kunne lægge et guldæg - det skete ikke . Derfor er jeg nødt til at prøve at styre med temperaturføler på rørene og styre temperaturen med magnetventiler - og eventuelt at montere med en buffertank, indtil den rigtige løsning dukker op.Jeg har jo ikke brug for at bremse anlægget - det jeg har brug for er et automatisk nødstop, anlægget kører indtil nu Max.64 grader i fremløb, problemet er et strømsvigt udefra hvor pumperne stopper ! Jeg har naturligvis monteret overtryksventiler på 6 bar for at beskytte anlæget, og ved godt nye varmelegemer kun koster 500,-

Det var det rareste hvis DC siden kunne brydes hvis styrestrømmen forsvandt,og jeg skal nok finde på noget. Mvh egoisten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis