Ustabil spejl med LED lys

God kristihimmelfart folkens!
Lidt velsignelse fra oven - eller rettere kloge input jer - efterspørges.
Vores LED spejllys fra Bauhaus (købt i 2018, kan ikke huske mærket, men mener at det er camargue) vil nogle gange ikke tænde. For det meste virker det, men det er blevet mere og mere hyppigt at det ikke tænder (spots i loftet tænder uden problemer). Og typisk på kritiske tidspunkter for min bedre halvdel. Efter at have banket lidt på det og klappet i hænderne uden effekt må jeg nu ty til hjælp, for at bevare husfreden. Selvfølgelig varer LED-pærer ikke evigt, vel? Men skal man vitterligt købe et helt nyt efter kun 4 år?

Billedet er taget kort efter jeg har slukket for stikkontakten på et tidspunkt hvor det ikke virker. Men der er lidt svagt lys i spejlet selv efter 1-2 sekunder efter jeg har slukket.

På forhånd tak jeres tid!

Mvh Jesper

Rookie LDS'er
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er det led-driveren der er stået af. Generelt er levetiden på LED-pærer oversolgt, for det er måske rigtigt at selve LED / lysdioderne holder "evigt", men elektronikken der styrer dem, står typisk af før.

Jeg har et spejl, hvor LED-driveren sidder let tilgængeligt bagpå. LED-lyset er tilsluttet driveren med et stik, så det er til at skifte ud. Det er en lille hvid boks på ca. 3x10 cm. Det er værd at undersøge om det kan skiftes, før du kasserer hele spejlet.

Mvh. AllanE
Jeg takker og bukker! Dæleme hurtig betjening af jer! Jeg så dit indlæg Allan, så jeg tog det ned, afmonterede driveren og tog i bauhaus. Fik den skiftet og kunne sågar nå at se OB tabe pokalfinalen... Men hey lyset virker og det er ikke gået ud endnu, så jeg krydser fingrene for at det var løsningen:-) Tusind tak for hjælpen de herrer!

Rookie LDS'er
Stærkt!   

Godt at det lykkedes!


Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis