Gulv i kolonihavehus

Hej

Jeg har lige overtaget et kolonihavehus.
I huset er der betonfliser og jeg har planer om at lave et fint trægulv. Der er ikke varme i huset.

Jeg tænker at lægge vindpap på fliserne. Lægter 2x3 med 40 cm mellemrum. Rockwool isolering imellem, 1cm luft imellem vindpap og rockwool.
Over på lægterne lægger jeg træbrædder. Dampspærren vælger jeg at skippe da der ikke varme i huset

Hvad synes I om den fremgangsmåde?
Er der nogen der har prøvet lignende?

Mine tvivler er om det er forsvarligt at lægge vindpap direkte på betonfliserne, samt hvilke brædder er bedst at bruge.

Tak for svar



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu blæser det formentlig ikke fra fliserne, så du mener sikkert fugtspærre i form af plastmembran,  så  der ikke trænger fugt op i dit nye gulv. Brug de brædder du synes bedst om.

fase
Det er ikke forsvarligt.

Man bruger murpap under opklodsning til gulvstrøer, hvor der kan trække fugt op.

Du får endvidere problemer med fugt i gulvet, hvis ikke du lægger en fugtspærre ud direkte på fliserne. Der må så isoleres med max 50mm, direkte på denne.

Fugtspærre er 0,2mm PE folie.

I dit tilfælde bliver udfordringen at få folien til at gå under dine ydevægge, idet fugten ikke må kunne gå i disse. Måske det går at fjerne de originale fodpaneler, og fuge og tape folien til her. Hvis der er murpap under vægge, kan man fuge til denne.

Elektronikteknikeren
Siden hvornår trænger der fugt op gennem plastmembranen lagt som fugtspærre.

fase
S. Fabrin skrev den 25-05-2022 19:42:21

Siden hvornår trænger der fugt op gennem plastmembranen lagt som fugtspærre.

Der var du lige for hurtig🤣

Mit svar er til trådstarter.

Elektronikteknikeren
Tak for svar

Giver selvfølgelig mening med plastmembran oven på fliserne. Og så må jeg se om det et muligt at få den ind under ydervæggen.
:)

Gregeren skrev den 25-05-2022 19:45:26

S. Fabrin skrev den 25-05-2022 19:42:21

Siden hvornår trænger der fugt op gennem plastmembranen lagt som fugtspærre.

Der var du lige for hurtig🤣

Mit svar er til trådstarter.

 Alt forladt.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis