Nye gipslofter og loftskive

Hej 
Jeg skal i gang med at lave nye gipslofter i mit hus og søger input til genetablering af loftskiven.

Spærene er ikke lige, så for at loftet bliver lige kommer forskallingen under skillevæggene.
Kan jeg skruet et forskallingsbræt på ovenover de nye forskallingsbrædder så de har forbindelse henover indervæggen til forskallingen i det næste rum?

Er det nødvendig at skrue forskallingsbrædder ned i indervæggene af gasbeton?

Hvilken type skrue egner sig bedst? Karmskruer??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forskalling til loft laves generelt IKKE så det er gennemgående hen over skillevægge og fastgøres ikke hertil.

Ang planhed så kan du enten påfore nyt (og lige) træ på siden af spær eller klodse "op" med masonit brikker i hvert samlingspunkt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH

Tak for svar:-)

Det undre også mig at vi fik det anbefalet af en rådgivende ingeniør.
Vores gangbro er af rupløjede brædder, som ifølge ham ikke kan danne skive og vindtræksbånd mente han blev løst med tiden. Derfor skulle det etableres i loftskiven.

Men jeg har heller ikke hørt om den fremgangsmåde tidligere, så derfor undrede det mig
Hvad havde han af belæg for at vindbånd skulle gå løst over tid? Hvis det er fastgjort efter forskrifterne og der er de sædvanlige dobbelt låsebolte på strammerne for at låse båndet i spænding inden selve båndet fæstnes burde det ikke være et problem, ellers er det vel en sag ift den tømrer der har udført arbejdet.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ikke andet end det var deres erfaring, at de blev løse med tiden, og derfor anbefalede de altid det blev udført i loftskiven med 300 cc mellem gennemgående forskalling i hele huset og gips skruet pr. 20 understøttet både på langs og ved kortkanter med båndstål eller lasker. 

Det er vel også lettere at projektere ved nybyg, hvor materialerne ikke har 50 års vind og vejr på bagen, og gammel og ny byggeskik.

Jeg har bare ikke hørt om det fra andre som har lavet nye gipslofter i ældre huse, men normalt hørt om gangbroer i krydsfiner eller vindtræksbånd. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også