Ujævnt gulv

Jeg har måtte sande at vores nylagte gulv knirker så meget på dét punkt, hvor en mur har været væltet, pga ujævnheder at jeg må tage nogle m2 op, fikse underlaget, og så nyt igen. Ikke mindst fordi at jeg kan se at ét uheldigt skridt får et af bjælkerne til at synke så meget at det næsten springer op.

Det er en overgang ind til det gamle køkken, som også ligger en lille smule højere (maks 1 cm) end resten af rummet.

Hvilke muligheder har jeg for at lave en god overgang? Er det udelukkende sparkelmasse på gulvet eller? Jeg kan kun tage en del op, dvs at skal der ligges noget nyt under skal det kunne passe i niveau, så jeg kan reetablere gulvet. Jeg har forsøgt at indramme stedet, hvor det i dag knirker og er tæt på at springe op, hvis man træder på en specifik bjælke. Det er et laminatgulv hvis det har en betydning.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er så en af grundende til at jeg aldrig vil røre et laminatgulv med en ildtang.

Du bliver nødt til at tage gulvet op og stabilisere underlaget, eventuelt med gulvspartel, men jeg tvivler på om det er nok. Et laminatgulv kræver et helt jævnt og stabilt underlag over hele arealet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis