Fundament til terrasse

Hej.
Jeg er igang med at lave et træfundament til en træterrasse.
Jeg har sat en rem fast på de 2 sider hvor der er husvæg. Herefter har jeg for hver 40cm sat strør/reglar (45x95) fast med bjælkesko og vatteret den enkelte ud. Nu skal jeg så i gang med at nivellere på tværs af strør, så terrassegulvet ender med at blive lige - og nu kommer udfordringen.
Hver enkelt strø er i vater i længderetningen, men når jeg ligger vaterpasset på over flere strør i bredderetningen, så bugter det sig en del. Det er selvfølgelig fordi lægterne ikke er helt lige, men hvad gør jeg?
Jeg har forsøgt at justere ved at hæve/sænke enkelte lægter, men det virker helt umuligt.
Er der et trick jeg kan bruge? Og hvor ‘lige’ skal det være? Altså må der godt være halv cm i forskel hist og her?

På forhånd tak for ideerne ;-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du spænder en muresnor stramt på tværs mellem de yderste regler, vater af og justerer de mellemliggende regler med kiler. Når alt er på plads, fastgøres reglerne til fundamentet.

Enkelt og simpelt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@rantzau - tak for svar.Problemet er at den enkelte reglar ‘buer’. Dvs der er forskel på om jeg har muresnoren i den ene ende af reglerne eller på midten.
Eksempelvis er alle reglar i vater inde ved væggen, men 1 meter ude fra væggen er de ikke.
Giver det mening? 
Så kan du kun rette dem op hvis du har støbte fundamenter, for de skal tvinges på plads.
Er der materiale nok, kan du save eller høvle dem så de bliver lige.
Det har jeg ofte brugt ved krumme reglar, jeg bruger dyksav med føreskinne.



Vi prøver igen, i morgen --
Jeg prøvede at spænde muresnor ud for hver 1,5 meter og så flyttede jeg op og ned på reglarne og nu synes jeg det begynder at ligne noget. Der er stadig steder hvor der er højdeforskel, men jeg regner med at noget af det forsvinder når der ligges brædder på. Jeg regner heller ikke med at man kan mærke et par mm hist og her.
Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis