Aftapningshane på stolpe

Hejsa.

Jeg skal have oprettet en vandhane i et blomsterbed, og min plan er at trække en slange fra den eksisterende hane til en 4x4 stolpe, hvor der skal etableres en ekstra aftapningsventil. Det er sikkert simpelt nok, men jeg vil virkelig gerne have det til at se ud som på vedhæftede foto (sakset fra et video-klip).

Jeg vil gerne, at hanen skrues på stolpen og slangen sidder på bagsiden af stolpen (skjules), men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg skal købe af fittings og dimser for at få den mission til at lykkes. Håber, nogen kan komme med et par ideer.

For øvrigt er frostsikring ikke nødvendig :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke muligt at svare på uden at vide hvilken type slange du tænker på. Haveslange 1/2 eller 3/4 " Pex slange ? 
Og er det blot på en enden udvendig hane det skal monteres i den anden ende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Da du kan se bort fra frostsikring, er det pæneste galvaniserede jernrør på bagsiden af stolpen. Overgang mellem rør og slange kan du skjule under jorden.

Passende fittings kan du finde hos den nærmeste byggepusher. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for, I tog Jer tid til at svare. Jeg har sadlet om, da jeg har fået fat i noget kobberrør, som vist er nemmere for mig at fixe, og som sikkert kan blive meget pænt🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis