Gentagende problem ved flise lægning

Hej LDS 

min familie og jeg har lagt en flise terrasse, hvor det kanter lidt rundt omkring.

der var en gammel flise terrasse med 4cm tykke 40x40 og vi har udvidet den med nye 40x40x5cm fliser.
Vores underlag lavet vi med jernstænger og i en højde som den gamle terrasse havde. Så vi fulgte den gammel terrasse, så vi ikke ændrede noget.

Stabilgrus er lagt og vi hoppet på det... Afretter grus kom på og tog af via. Retteskinne.
Nogen steder smed vi fliserne i og det var lækkert. Intet skulle rykkes.

Spørgsmål;
Kan vi køre en pladevibrator ovenpå de lagte 40x40 fliser og få dem stabiliseret bedre ?

Min far mener det hele sætter sig.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis både stabilgrus og afrettergrus er komprimeret, er der ingen grund til at køre med pladevibrator på fliserne, med mindre du kunne tænke dig nogle brudfliser.

fase
Der er stor risiko for at fliserne revner, hvis du bruger pladevibrator på dem.
Jeg har brugt pladevibrator på 30x60x6 fliser, uden problemer, vibratoren fin kun lige gas nok indtil den begyndte at vibrere, men mest for at få sand vibreret med i mellemrummene.



Vi prøver igen, i morgen --
40 x 40 x 5 fliser er lige i overkanten at køre med vibrator på. Altså størrelse kontra tykkelsen. De holder nok ikke til det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har du fyldt fugerne med sand? Det er også med til at stabilisere fliserne. Så hvis problemet er at de vipper lidt, når du træder på dem, så vil fyldte fuger hjælpe.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis