Dun pude lugter rådden efter vask

hej, jeg har vasket min meget dejlige næsten nye dun-hovedpude. Den var MEGET våd efter vask så jeg vred den aå godt jeg kunne og smed den 5 timer i tørretumbler. 

Men. Nu lugter den af råd inden i, pg jeg er slet ikke i tvivl om, at den ikke er blevet ordentlig tør. Er der nogen der har prøvet det før og fået reddet puden, eller skal jeg forvente at den er død? 
Vh Bodil 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næste gang behøver du ikke skrive med fed skrift over det hele, det indikerer du råber.

Der ud over, så kan du vaske puden igen ved mindst 60 grader, men sørge for at tørre den grundigt, f.eks. i tumbler, med 3-6 tennisbolde.

 

MAn kan fint putte dun puder/dyner i vaskemaskinen. Man skal bare have den rette sæbe.

 

Jeg har vasket min dun hovedpude i vaskemaskinen. Jeg brugte at uldvaskemiddel og tørrede puden i tørretumbler sammen med 3 tennisbolde. Det virker fint. så prøv en gang til.

fase
Hej, ok tak for svar. Jeg vasker altid mine dundyner i vaskemaskinen m sæbe fra jysk der er til dun, og tumbler m tennisbolde efter. Det er aldrig slået fejl, på nær denne gang.
Jeg kunne ikke se skriften var fed; skriver fra tlf, og det var den formatering inputfeltet lagde på.
Vh Bodil 
Jeg har oplevet det samme en gang, den blev hængt til luftning i et par dage, så var den fin igen :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis