Komfur problem med 380v

Det gamle komfur fejlede, mindede om dårlig forbindelse, så har i dag købt nyt komfur.
Komfuret blev tilsluttet 380v ligesom det gamle komfur. Det nye komfur blev ændret fra 220v til 380v jf. brugsvejledning, så alt burde være godt, men...
Det nye komfur virker også til at have dårlig forbindelse eller byttet rundt på ledninger.
Jeg testede så 380v udtaget i væggen.
Fase 1 - nul = 200 v
Fase 2 - nul = 200 v
Fase 3 - nul = 100 v
Nul - jord = 40 v
Fase 1 - jord = 230 v
Fase 2 - jord = 230 v
Fase 3 - jord = 200 v som jeg lige husker det.
Fase 1-2 = 385 v
Fade 1-3 = 385 v
Fase 2-3 = 385 v

Så tænker om der er dårlig forbindelse i udtag eller om der er byttet om på nul og jord, selvom det nye komfur umiddelbart er tilsluttet rigtigt og på samme måde som det gamle der har virket i flere år.

Nogen gode input?

Mvh
Troels 



Det gamle komfur fejlede, mindede om dårlig... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så nu lige på billederne at der er mørkt mellem nul og fase (øverst) og mellem de to faser (nederst) det er ikke som sådan smeltet. Det sidder inde i køkkenskab og er ikke lige gjort rent for nylig 😁
Dit billede viser en gammel NES stikkontakt, som er udgået af produktion for en en menneskealder siden. Du skal være mere end heldig med at finde en magen til. Kontakterne er sikkert irrede fordi de ikke er blevet brugt i lang tid. 
Jeg ville få din elektriker til at skifte den ud. Hvis du har mod på det, kan den skiftes til en LK stikkontakt. Det kræver en LK dåse. Ellers ville jeg i samråd med elektrikeren pille dåsen ud og få et komfurudtag monteret. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis